Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Conso, Essence


elvis19
 Share

Recommended Posts

Le vieillissement de la population n'est donc pas une légende... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:o En faisant quel type de trajets ? :)

8.0L/100 pour moi sur le dernier plein. J'ai roulé sans filtre à air, je pense que ça n'arrange pas la conso...

Link to comment
Share on other sites

Mes trajets, c'est à 95% de la route à 90.

Ajoute à cela une conduite très tranquille, une voiture correctement réglée (mais une boîte 4), et c'est bon.

D'après ma feuille de consommation, je tourne à 6.5 L/100 km sur autoroute, et entre 5.2 et 5.8 L/100 km sur route. Mes consommations sur route semblent suivre la saison (mais je n'ai du recul que jusqu'à février 2013), mais à confirmer lorsque les températures chuteront. Je ne sais toutefois pas si je dois attribuer cette surconsommation à la température, ou au fait d'allumer les feux (ou les deux). Sur ce dernier plein à 5,4L, j'étais éclairé une bonne moitié du temps.

Link to comment
Share on other sites

Justement, la boite est tellement longue que c'est facile de faire des conso de tarés. Ça tire pas et du coup tu appuies sur la pédale de droite pour compenser. La satané trou entre la 3eme et la 4eme y fait pas mal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

héhé moi j'ai retrouvé la conso du ducato pendant ces vacances(mon père garde quelques archives :D) ... 10.2 litre/100 km :nosweat: , ben avant, je croyais pas qu'il suçait autant !!! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

sur le dernier plein de la Saga , 5.8 litres , conso en baisse depuis que la vitesse moyenne est passée de 110/120 à 100/110 , en mode papy en somme .... :ange:

Ben encore ça va ! Mon père roule toujours avec la c4 (si il prenait la super5 je pense que je ferait une p****** de crise...), ben régulateur a 97 a l'heure sur l'autoroute... Pauvre c4 quand même, elle doit être bien encrassée

Link to comment
Share on other sites

le coef cx y joue un peut beaucoup, et l’injection n'a rien a voir^^...

imagines un D5 en atmo injection mécanique, la sa serait carrément autre chose!!cependant, un D5 actuel dans un express, sa doit etre plus que MIAM lol

Link to comment
Share on other sites

8L/100 avec la 106. :ph34r:

Bon, je fais que des petits trajets, genre - de 5 kilomètres... Et quand je prends l'autoroute, j'accroche 160. Alors je crois que la conso s'en ressent :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

6l avec la super 5, merci le simple corps :ange:

Et 7.5l avec la clio, mais c'est pas le même type de trajets :nosweat:

Link to comment
Share on other sites

idem, le trajet effectué avec ma Volvo n'est pas le même, je la réserve surtout pour les longs trajets ;)je penses que la volvo en faisant les trajets de l'express ferait du 8.5-9l

Link to comment
Share on other sites

En ce moment 9.8L/100 avec le Scénic. C'est sympa les petits trajets?

Sinon pour miss GL j'en suis à 540km et je viens tout juste de descendre en dessous de la barre des 20L. Sauf que l'essence à commencé à pourrir (le plein date du rasso) et du coup ça tousse pas mal sans starter.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.