Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Vos Garages, Vos Ateliers, Vos Coins Bricole...


Guest mymy1.4gtl
 Share

322 posts in this topic

Recommended Posts

  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ouais mais l'angle de braquage est limite pour rentrer dedans, la cour commune est pas énorme et l'entrée est a la perpendiculaire de celle du garage! La GTT par exemple, une fois sur deux faut que je m'y reprenne a deux fois! :lol:

Link to comment
Share on other sites

frein a main :p

Appel contre appel ,marche arriere ;p
Link to comment
Share on other sites

Voila mon coin pour bosser :cool: :

Image IPB

(c'etait il y a deux ans :glare: )

Depuis cette semaine il ressemble a ça :masse: :

Image IPB

Link to comment
Share on other sites

y'a de la place en tous cas!sinon je vois que tu as le meme souci que moi, meme avec une tole transparente, meme l'eté, il fait noir comme dans un four dans ce genre d'atelier, obligé d'eclairer en permanence.

Link to comment
Share on other sites

- Alfox si tu passes dans le coin je te passes un eclairage fluo 1x36w etanche ;p -Todd37 ,comme le dit Mitri il y a de la place ,il faudrai peindre le mur en blanc ça donnerai un peu plus de clarretée .

Link to comment
Share on other sites

C'est sur que pour bosser c'est le top.Bon la il est pas super puisqu'il est en bordel mais le WE prochain j'attaque le tri et dans 2 ou 3 semaines la 205 sur la 2eme photo va dégager :cool:En plus faut que mes établis soient débarrassés puisque je vais surement devoir refaire le carbu de ma nouvelle 205 :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oui c'est la porte de service ,plus une autre de l'autre coté .A l'etage c'est le grenier .

Link to comment
Share on other sites

45m carré et 3,4m sous plafond ,mais il faut que je retire encore 30cm pour que le pont 2 colonnes passe .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nouveau gadget qui vient d'arriver dans le garage, un jolie compresseur de 150L avec un pression de service de 10 bars, du coup ont a investi dans un kit de sablage :lunettes: ça décoiffe ce truc c'est terrible :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Rho arrête Momo, ou on vas tous débarqué avec nos truc a sabler!!! :top: top l'atelier...J'adore la place cher Todd il y a même le plumard pour les changement moteur nocturne en équipe?

Link to comment
Share on other sites

Une sableuse, c'est le top ! Un pote s'en est fait une maison et il a acheté le pistolet, c'est le bonheur pour raviver l'alu, refaire des jantes...Je compte m'en faire une aussi; pour les photos de mon garage, ce sera bientôt car j'emménage le mois prochain.Tout le rez de chaussé, c'est le garage :bave:

Link to comment
Share on other sites

bijour,

a moi de présenter un peu mon coin bricole, chez mes parents, je préviens, c'est le bordel, mais quand on sait où tout est rangé, c'est nickel!

sinon on ne voit pas, la fosse, la presse, et la chèvre!

L'entrée

Image IPB

qques outils

Image IPB

Image IPB

une armoire avec plein de chose dedans, outillage et compagnie

Image IPB

d'autres outils, cliquet & Co.

Image IPB

a gauche, une amoire de pièces, et a droite, l'amoire spécial peinture et outillage electrique, on peut voir les poste arc et mig

Image IPB

Image IPB

Image IPB

l'établi, le truc le plus important d'un garage!

Image IPB

et un petit moteur qui traine...

Image IPB

Link to comment
Share on other sites

L'a pas l'air très haut sous plafond ton garage Kiki?C'est le réservoir d'air comprimé l'énorme truc vert à coté du compresseur??? Dément!!!Et serait-ce la série 8 qu'on aperçoit derrière? Ton père l'a toujours?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.