Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

chris5gtx

Vidéos En Tout Genre

4,193 posts in this topic

Recommended Posts

Facile, c’est comme chez les autres.

 

C’est leur châssis et leur carrosserie.

Ensuite ils achètent aux équipementiers leurs composants selon un cahier des charges (amortisseurs par exemple).

Share this post


Link to post
Share on other sites

petit tuto pour faire ses niveaux!!
 

 

 

toujours dans le respect de la mécanique !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De l'OZONE au drone ... 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kangoo+moteur megane rs= Kangane!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

genre de bricolage que @totojest doit adorer!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiens @fv2a si tu as toujours la SINGER chez toi, tu pourras voir sur cette vidéo que c'est du solide!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La canicule approche, avec nos sup's dépourvues de clim, refroidir l'habitacle rapidement devient parfois vital, ce petit tuto semble avoir fait ses preuves :

 

 

Le principe consiste en changer l'air de l'intérieur de la voiture le plus rapidement possible. La méthode est simple : il suffirait d'ouvrir la fenêtre d'un côté et de "pomper" en ouvrant et fermant la portière du côté opposé 5 fois, puis renouveler en inversant. Cela permettrait de faire chuter la température de 10°C en quelques secondes... à tester...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Déjà entendu parler de ça.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fais ça en roulant: j'ouvre la fenêtre conducteur et la fenêtre de la portière arrière côté passager, et ça fait une circulation d'air assez efficace. Il faut juste supporter le moment où on est dans la voiture jusqu'aux premiers tours de roue. Et ce n'est valable que pour les 5 portes. L'entrebaillement sur les 3 portes (quand il y est) n'est pas assez efficace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je suis bien content d'avoir mes déflecteurs d'air sur les portes, ce qui me permet de laisser mes vitres entrouvertes toute l'année. et s'il fait trop chaud, j'ouvre le girafon.

avec le girafon ouvert en roulant, il faut en gros 2minutes pour évacuer l'air chaud si on ouvre une vitre de porte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c'est pas idiot c'est à tester tiens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ça va peut etre donner des idées a @Memnoch lol

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
à l’instant, rapid35 a dit :

ça va peut etre donner des idées a @Memnoch lol

 

Je l'ai vue celle-là déjà, les mecs sont complètement barrés 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

respect!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 21 heures, rapid35 a dit :

...

 

excellent ! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zorro_X si ta du temps a tuer^^
genre de bidouille que @totojest doit apprecier^^

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pour ceux qui  souhaitent acheter un boitier de reprogrammation moteur...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.