Jump to content
  • This is not a forum but a community!

20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

Welcome !

(This message disappears if you register into the forum)

[Translated from french using GoogleTranslation tool]

Sign in to follow this  
cheurpe

Super 5 Tl '87 De Cheurpe

284 posts in this topic

Recommended Posts

tu as raison faut battre le faire tant qu'il est chaud... Profite d'etre motivé ;-)

bon courage a toi il y a pas mal de taf

Juste changer toute la mécanique et tout l'int après avoir fini la peinture. Toutes les vitres vont être changé par des teintes verte aussi :p

Mais merci c'est gentils.

Je viens de parcourir les 14 page de ton Topic de " lola " dommage que les hébergeur d'image ne garde pas les images plus longtemps, j''aurai aimer voir ta calandre de diesel phs1, bon sinon un sacré défi, j'ai bien aimer le coup de l'orage qui fait disparaitre le moteur^^

c'est toujours une voiture qui sera utilisé pour ta moitié au final ?

Oui c'est madame qui en parti l'utilisera pour les petit trajet locaux.

Pour la calandre de diesel c'est celle qui est monté sur ma grenade de 84.

Celle-ci aura une calandre classique de phun avec le bandeau du bas peint ton caisse ;)

Déterrage conséquent par ici, mais juste pour donner quelques nouvelles.

Le plus gros soucis que j'ai avec c'est que la carte grise n'est toujours pas à mon noms, et avec leur nouvelles façon de faire avec le site ANTS (je crois), je ne sais pas comment ça se passe. Pas simple d'après ce que j'ai compris, ou la faire faire par une entreprise pour pas être emmerdé.

J'ai toujours les bas de caisse à réparer surtout avec le nouveau CT. C'est là que je me demande si je continu dessus ou si j'attend une autre base pas chère. Il y a aussi qu'elle n'a plus de mécanique, les frein ar collé et que je devrais la rapatrier chez moi, donc loc d'un camion plateau et sans les roues avant pas évident ...

Pour les bas de caisses je dois normalement faire une formation soudure par pôle emploi, je suis en attente de savoir si la cessions aura lieu ou non faute du nombre de participant.

Cela fait pas mal d'emmerde pour la refaire alors sachant que je l'ai payé 100€ peut-être que la laisser partir à la ferraille en récupérant tout ce qui peu l'être bien entendu serait plus sage.

Perso , pour ma carte grise je suis passer par mon assurance , cela a été bien plus simple ......... car le sites de l'ANTS c'est un beaux bordel .......

Après a voir si c'est pas mieux de partir d'une caisse complètes ?

@hurley14 si je partais d'une caisse complète j'aurais de toute façon autan voir plus de travail pour tout démonté.  J'ai une moquette neuve, une sellerie de gtx qui attend un tdb gris et une double din, sans parler de la mécanique aussi, un c1j et une bv courte, car pour une all-day par chez moi où c'est petites routes et natio c'est bien mieux. Mais déjà la ramener, les frein ar, les 4lève-vitre hs et les bas de caisse à refaire oui ça fini par faire beaucoup.

Pas évident pour la déplacer en effet

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.