Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Fuite D'huile A L'avant Gauche


attila12

Recommended Posts

hier en allant faire un tour avec ma titine mon frère a remarquer une bonne petite tache d'huile dans le garage. a mon retour on a regarder sur la voiture et constater que tout le train avant gauche était consteller d'huile aussi tôt on a lever la voiture et enlever la roue ! résultat tout l'avant gauche plein d'huile de partout (passage de roue intérieur de la roue frein etc...). sa ne viens pas de la boite ni du moteur, les niveau sont bon et la traverse entre la boite et le train avant gauche ainsi que le dessous du moteur est niquel !!  :ph34r:

on pencherai pour l'amortisseur qui a perdu sont huile et qu'il faudrait donc changer qu'est ce que vous en pensez ?

Link to comment
Share on other sites

Ah oui l'amortisseur ça se tient ! T'as plus qu'à nous faire une photo, et éventuellement te commander une paire d'amortos à gaz ! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

lundi matin mes parents la monte chez mon mécano en lui demandant de regarder et de faire le nécessaire pour qu'elle soit opérationnelle pour le rasso !

Link to comment
Share on other sites

salut

une fuite d'huile d'amortisseur ne volerait pas partout dans le passage de roue... la graisse de cardan, la oui sa vole partout

Link to comment
Share on other sites

On a vérifier le cardans il est bon ainsi que les soufflets de cardan. De plus c'est bien de l'huile et non de la graisse et tout les niveaux de la voiture sont bon...
Link to comment
Share on other sites

C'était bien le soufflet de cardan côté roue qui a craquer !! Ce qui m'a induit en erreur c'est que la graisse qui devait avoir 25 ans et qui c'est liquéfié suffisait juste de le savoir !!!
Link to comment
Share on other sites

C'était bien le soufflet de cardan côté roue qui a craquer !! Ce qui m'a induit en erreur c'est que la graisse qui devait avoir 25 ans et qui c'est liquéfié suffisait juste de le savoir !!!

Quand ça en envoie partout, c'est forcément une pièce qui tourne !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.