Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Mazda 6 '02 1.8I 16Sdohc Pack Elegance De Zarma


zarma
 Share

Recommended Posts

Essaye de remplir les espaces vides au polyuréthane, tu vas perdre un peu en confort mais ça sera plus durable.

C'est ce que j'ai fait sur la Corolla (surtout parce qu'ils sont introuvables)

Link to comment
Share on other sites

Oui c'est ce que je pensais faire, faut déjà que j'en trouve.

Ou sinon de la chambre à air bien repliée pour combler...

Link to comment
Share on other sites

Il y a 7 heures, jmjfreeride a dit :

Essaye de remplir les espaces vides au polyuréthane, tu vas perdre un peu en confort mais ça sera plus durable.

C'est ce que j'ai fait sur la Corolla (surtout parce qu'ils sont introuvables)

je crois qu'un membre avait déjà tenté le test sans que ça tienne dans le temps.

Il avait pris du coup les silentblocs seuls qu'il avait intégré au dogbone si je ne me trompe pas.

Link to comment
Share on other sites

Oui trouver des silentbloc pleins à intégrer reste la meilleur solution 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Il y a 22 heures, Ermi a dit :

je crois qu'un membre avait déjà tenté le test sans que ça tienne dans le temps.

Il avait pris du coup les silentblocs seuls qu'il avait intégré au dogbone si je ne me trompe pas.

Il me semble que c'est Toto qui avait testé ça, sur l'Espace peut être bien?

 

Pour les SB seuls je suis pour, mais faut les trouver...

Edited by zarma
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Etonnant, le gros côté chassis que je pensais en cause est en fait encore pas trop mal, pas du tout déchiré:

 

m_664849216_0.jpg

 

En revanche le petit fixé au moteur semble ne pas avoir aimé la liberté permise par son grand frère...

 

m_664849182_0.jpg

 

m_664849210_0.jpg

 

J'ai trouvé du mastic uréthane à PB pour quelques €, pratique à injecter au pistolet, dont acte sur le dogbone tout neuf:

 

m_664849110_0.jpg

 

m_664849137_0.jpg

 

Différence flagrante d'emblée, en charge on ressent plus de vibrations du moteur dans le volant, mais ce n'est pas désagréable, et au moins pour l'instant il bouge moins le L4! J'espère juste que les 2 autres supports sont encore bons, j'avais changé les 3 il y a 100 000km.

Edited by zarma
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Toujours un clong... mais différent, et finalement je pense mis en exergue par le renforcement du dogbone...

 

Et j'ai fini par trouver (enfin j'espère), en faisant bouger la caisse d'avant en arrière avec la 1ère enclenchée, le coupable serait le palier de transmission côté passager, celui de "rallonge" de cardan, il a méchamment du jeu!! Et si c'est bien lui il se pourrait que ce soit lui que j'entends depuis trèèèès longtemps en pensant que les SB de berceau pouvaient être en cause! Comme quoi...

 

Je commande et on verra après changement.

 

edit: ç'aurait été trop facile... c'est pas un bête palier, mais je peux changer juste le roulement en fait, le tout est de savoir quel roulement commander, et à part démonter... bref pas simple on va attendre les vacances!

Edited by zarma
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.