Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 Gtl '86 De Super_Cinci


supercinci
 Share

Recommended Posts

il y a 17 minutes, Superchateau a dit :

Et en mettant une boite plus courte, t'as des modifications à faire ? 

Non, la JB5001 c'est la boite "normale" des Super5 boite 5.

Elle est pas si courte que ça.

Link to comment
Share on other sites

Il y a 13 heures, Superchateau a dit :

Et en mettant une boite plus courte, t'as des modifications à faire ? 

C'est le couple arbre secondaire / différentiel qui est plus court, toutes les JB ont le même carter, elles sont interchangeables à souhait. Par contre, elles n'ont pas toutes le même rapport sur la sortie tachy, ça peut jouer sur l'indication de vitesse.

 

EDIT : le MR dit qu'il ne faut pas monter n'importe quel cardan, et qu'il doit y avoir correspondance entre le marquage des cardans et de la BV, d'où la plaque à deux couleurs avec la ref de boîte. Mais je n'ai pas encore rencontré d'autres couleurs que vert / saumon.

Edited by supercinci
ajout
Link to comment
Share on other sites

Il y a 15 heures, supercinci a dit :

C'est le couple arbre secondaire / différentiel qui est plus court, toutes les JB ont le même carter, elles sont interchangeables à souhait. Par contre, elles n'ont pas toutes le même rapport sur la sortie tachy, ça peut jouer sur l'indication de vitesse.

 

EDIT : le MR dit qu'il ne faut pas monter n'importe quel cardan, et qu'il doit y avoir correspondance entre le marquage des cardans et de la BV, d'où la plaque à deux couleurs avec la ref de boîte. Mais je n'ai pas encore rencontré d'autres couleurs que vert / saumon.

C'est un type de cardan pour les boites normales (JB0/JB1), un autre type pour les boites allégées (JB4/JB5)

Link to comment
Share on other sites

il y a 5 minutes, fv2a a dit :

C'est un type de cardan pour les boites normales (JB0/JB1), un autre type pour les boites allégées (JB4/JB5)

Manque les JB3 ^^

Link to comment
Share on other sites

il y a 11 minutes, Memnoch a dit :

Manque les JB3 ^^

C'est les mêmes cardans que les JB0/JB1 sur les JB3 (renforcées)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.