Jump to content
  • This is not a forum but a community!

20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

Welcome !

(This message disappears if you register into the forum)

[Translated from french using GoogleTranslation tool]

Recommended Posts

Posted

belle auto.

bravo "d'oser" te faire plaisir . les gens croient toujours que c'est cher. la tu as fais fort, car celle la fait vraiment voiture gros budget.

Posted

Je crois que tu as très bien résumé la situation shiko: j'ai un peu de sous, je n'ai pas d'obligations financières fortes (famille, maison...), et pas de copine pour me casser les couilles avec 3 bagnoles :D C'était le moment où jamais pour me faire plaisir.

Ca fait peut être voiture gros budget, mais je ne pense pas que ça coute tant que ça, tant qu'on met la main à la pâte, comme d'hab!

Allez, j'ai enfin fini de charger une petite vidéo, faite lors de mon retour de Paris:

http://www.dailymotion.com/video/k5ed83qQ0bgnVEawqdm

Posted

sympa même si on se rendra mieux compte en vrai. plus que 2 semaines !

t'as vu la diode des warning semble clignoter sur la vidéo. en tout cas on "entend" bien l'insonorisation.

Posted

Jey, tu va kiffer :p

2 litres d'avance toto pour la prochaine fois, t'as investi en fait :ph34r:

Posted

Punaise ça fait pas semblant en lubrifiant!! 500 balles la vidange moteur/boite, j'espère que c'est pas à faire aux 10 000...

Posted

Non, 80 à 120 000 pour la boite. C'est ce qui coûte le plus cher! L'huile moteur j'en ai eu pour 60 et le filtre à huile une vingtaine d'euros.

Posted

A tres bientot toto! :nosweat:

Na na na na na! :na:

(Au moins ma vidéo ne bouge pas dans tous les sens :ph34r:)

Posted (edited)

Merci pour la vidéo Toto :)

Ah Pontarlier ! Le pastis du Jura ! :D

Ils servent à quoi les boutons "chromés" sur le volent à 10'10 ?

Edited by OlDiver
Posted

Oldiver heureusement que t es pauvre, tu saurais même pas passer les vitesses sur une vraie voiture..

Posted

Clair. Ta vie est tristement écrite.

Posted

Désolé Messieurs mais sur ma C63 AMG les palettes de changement de vitesse sont DERRIERE le volant :mad:

Posted

Et sur ta 206 de merde elles sont ou les vitesses le pauvre?

Posted

Je quote poir la postérité
Posted

Désolé Messieurs mais sur ma C63 AMG les palettes de changement de vitesse sont DERRIERE le volant :mad:

Regarde la première photo GoPro :bleh:

Derrière = passage des vitesses, devant = rétrogradage. C'est LE truc que j'adore sur cette bagnole.

Posted

Moi je quote parce que j'ai surkiffé :D

Posted (edited)

Pourquoi tant d'agressivité ? :fredy:

Et ma 206, elle roule et perd pas une goutte d'huile :fier:

Bon par contre elle perd des pignons de boîte :fredy:

Edited by OlDiver
Posted

Pourquoi tant d'agressivité ? :fredy:

Et ma 206, elle roule et perd pas une goutte d'huile :fier:

Bon par contre elle perd des pignons de boîte :fredy:

Pour ma défense c'est tdilove qui m'avait piqué le téléphone pour te répondre^^ Mais je n'en pense pas moins^^

Posted

C'est bon la salade de pignon assaisonnée à la 75W80?

Posted

visiblement oui il en est pas mort^^

Posted

Pour ma défense c'est tdilove qui m'avait piqué le téléphone pour te répondre^^ Mais je n'en pense pas moins^^

tdilove a quitté fv2a, c'est triste :(

Posted

tdilove a quitté fv2a, c'est triste :(

Ils sont juste échangistes :D

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.