Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 Gtx '89 De Gtx78600


gtx78600
 Share

137 posts in this topic

Recommended Posts

il y a 2 minutes, chris5gtx a dit :

Hâte de l'entendre en vrai! Bientôt au Youngtimers Festival. :) 

De toute manière, un soufflet c'est galère à remplacer.

J'ai remit le Rémus pour le Yougtimers  je remettrais l'autre !!

Link to comment
Share on other sites

il y a 51 minutes, chris5gtx a dit :

Hâte de l'entendre en vrai! Bientôt au Youngtimers Festival. :) 

De toute manière, un soufflet c'est galère à remplacer.

Même pas vrai ca se fait bien, tu dis ca parce que t'es novice en mécanique

Link to comment
Share on other sites

brave gtx, c'est cool elle est bien entretenu cette petite !

 

Je suis assez d'accord avec toi j'ai vu que certain pseudo qui " l'ouvrait trop " on disparu de la circulation, c'est regrettable, la liberté de s'exprimer et quand même la base de tout 😉

 

enfin ce qui compte le plus, c'est de ce voir en vrai !!!

Link to comment
Share on other sites

il y a 18 minutes, super5bordeaux a dit :

brave gtx, c'est cool elle est bien entretenu cette petite !

 

Je suis assez d'accord avec toi j'ai vu que certain pseudo qui " l'ouvrait trop " on disparu de la circulation, c'est regrettable, la liberté de s'exprimer et quand même la base de tout 😉

 

enfin ce qui compte le plus, c'est de ce voir en vrai !!!

Quant on met des gifles faut savoir en recevoir.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Il y a 12 heures, gillou a dit :

Tu as quoi comme contrôleur CO2 ?

Regarde en page 4 de ma présentation. 

Link to comment
Share on other sites

Il y a 8 heures, gtx78600 a dit :

Regarde en page 4 de ma présentation. 

Gaztester de chez Gunson. J'ai le même, c'est la mouise à utiliser ce machin : à chaque fois que je dois régler le CO j'y passe l'après-midi...

Link to comment
Share on other sites

Bonjour,

pour mes deux grand mères, j’utilise un Gunson aussi, et pas de problème particuliers.un calibrage de 10 minutes au préalable à 2% et c’est top pour le CT

F124F489-884F-416A-A396-82132B712E7F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Le 23/02/2019 à 19:10, Zorro_X a dit :

Gaztester de chez Gunson. J'ai le même, c'est la mouise à utiliser ce machin : à chaque fois que je dois régler le CO j'y passe l'après-midi...

Je n'est aucun souci avec je règle la voiture a l'oreille je mais juste l'appareil pour vérifier.  

Link to comment
Share on other sites

à l’instant, gtx78600 a dit :

Je n'est aucun souci avec je règle la voiture a l'oreille je mais juste l'appareil pour vérifier.  

ok, moi je trouve qu'il met longtemps à se stabiliser. Je dois refaire une calibration 4-5 fois avant de tomber sur quelque chose de stable... Mais le réglage du carbu est au top après !

Au début j'ai cru que j'en avais un défectueux, mais ils me l'ont échangé 2 fois et à chaque fois c'était pareil... :hein: 

Enfin bon, en résumé je trouve que c'est un bon outil, dont la mise en œuvre est un peu longue, mais je le trouve bien utile.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.