Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 Tr Nrj '88 D'antoines5


AntoineS5
 Share

Recommended Posts

Tu as une superbe nrj Antoine, très bien entretenue

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bonsoir

CT passé hier, résultat contre visite pour la rotules av G défectueuse et les 2 feux AV réglés trop bas.... La rotule est remplacée déjà, manque plus que le réglage de phares... Sinon pas un signalement pour la rouille des bas de caisse, c'est cool, j'ai bien traité et bien peint. Et autre, silent bloc de barre stab hs.

Frein de service et de stationnement bien mieux en efficacité qu'il y a 2 ans. Et pollution = 0.47....

Elle a eu droit à 4 pneus neufs bien mérités...

Bref on verra ce que ça donne pour la suite.

19622467_1461899073876481_309847728_n.jpg.cd6ce0ca925d5852bb9d4f35b32e1d13.jpg

Edited by AntoineS5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Bonsoir, petit passage par ici depuis le temps,

Bah rien de nouveau, toujours pareil, ça roule bien, barre des 202mil passée (zut où sont mes 185mil). Conso qui est descendue sur le dernier plein malgré les 1ers rapports de poussé plusieurs fois !! J'en suis content. La vidange arrive aussi (déjà)...

Voilà.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hello,

ça fait un petit moment tiens.

Ces derniers jours, vidange motul 15W40, changement des filtres (essence,air,huile), changement des bougies. Je l'ai laissé un peu à l'abandon niveau entretien, j'étais en retard pour la vidange, ne l'ayant pas faite l'année dernière...

Elle roule très peu mais roule toujours aussi bien, voir mieux depuis cet entretien.

Elle a passé les 203 000km, soit à peine 1000km de plus par rapport à l'année dernière...

Malheureusement on me la bien amochée pendant son stationnement il y a 2 mois : enfoncement de la porte arrière droite, arrachage du pare-choc av, clignotant D cassé, aile D abimée... bien les boules quoi... et puis la rouille de la baie qui progresse à vitesse grand V avec d'autres points qui apparaissent. Le vernis du toit commence à être complètement passé (dire qu'il était "neuf" à on achat).

Sinon c'est toujours un plaisir de la retrouver et la conduire :)

Voilà pour les nouvelles.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Le Contrôle Technique approche.

Et passage de ceintures à enrouleurs à l'arrière (faites pas gaffe au drap, c'est pour protéger le tissus rouge du soleil...)

Petites photos au passage :

61979261_603638960122009_7579115920082075648_n.jpg

62361700_2347942788812202_4067570123664261120_n.jpg

62457784_2307621036167400_5063622534809780224_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

il y a 8 minutes, hurley14 a dit :

Toujours aussi propre ;)

Merci :) Malheureusement la rouille fait son travail.....

Link to comment
Share on other sites

à l’instant, AntoineS5 a dit :

Merci :) Malheureusement la rouille fait son travail.....

Arf , moins bien sa par contre 😥

Link to comment
Share on other sites

à l’instant, rapid35 a dit :

mes parents avaient le même en orange^^

Mdr je crois que mes grand parents l'ont en orange aussi et même en rose ^^

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
il y a 30 minutes, AntoineS5 a dit :

Vendue

Ah bon ? Du coup tu ne conserves que la e30 ? 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.