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    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
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Question Technique Sur L'allumeur Ducellier


Guest eric7828

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Guest eric7828

bonjour,

Le problèmes est résolu ! Merci à toi et aux autres pour l'aide apportée et désolé pour le temps pris aux uns et aux autres.

Et dire que j'ai tout démonté et fait ce que tu préconisais et cela à fonctionné au premier tour de clé... et impeccablement. Ensuite j'ai changé les pièces une par une d'une voiture à une autre pour savoir celle qui était défectueuse et là stupeur quand je suis arrivé aux câbles des bougies pour les tester 1 par 1 !!!

Ces soit disant excellents mécaniciens ne le sont pas : ils avaient interverti le fil 1 et 2 sur la tête de delco...et pour s'en rendre compte pas évident car chaque fil était numéroté de 1 à 4 les fils...

merci encore

Eric

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....Ces soit disant excellents mécaniciens ne le sont pas : ils avaient interverti le fil 1 et 2 sur la tête de delco...et pour s'en rendre compte pas évident car chaque fil était numéroté de 1 à 4 les fils...

merci encore

Eric

Le numérotage a pu t'induire en erreur, tellement c'est con.

Mais l'ordre 1-3-4-2 du cycle est la première chose à connaître et à vérifier pour l'allumage.

Et ça sert aussi pour le réglage des culbus.

Des mécanos professionnels, ça ? Plutôt ... :oldiver: :oldiver:

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Le sens de rotation du doigt est à connaître aussi, et comme là, j'ai un léger doute, je dirai pas dans quel sens il doit tourner ;)

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C'est peut-être la clé du mystère :

si les :oldiver: :oldiver: ont mal interprété le sens de rotation du doigt, ça revient à permuter le 2 et le 3, si le 1 est bien placé.

Du coup, contrairement à un ordre tout faux, le moteur peut tourner sur deux pattes : le 1 et le 4.

Mais beaucoup moins bien ... :hein:

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