Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

fv2a

Saab 9-5 Estate '07 2.3T Biopower Vector Sport De Fv²A

1,183 posts in this topic

Recommended Posts

C'est bon ça! ><

T'as même pas trouvé un tout petit avantage à avoir perdu ces 4 heures? Un truc que tu aurais découvert ou appris à cette occasion, un nettoyage ou resserrage que tu n'aurais jamais fait sinon...?

 

Si ce n'est pas le cas, tu as ton badge VDM du jour!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 3 heures, zarma a dit :

C'est bon ça! ><

T'as même pas trouvé un tout petit avantage à avoir perdu ces 4 heures? Un truc que tu aurais découvert ou appris à cette occasion, un nettoyage ou resserrage que tu n'aurais jamais fait sinon...?

 

Si ce n'est pas le cas, tu as ton badge VDM du jour!

Bah j’ai nettoyé 13 ans de fuites d’huile moteur et j’ai préparé le terrain pour passer en courroie d’accessoires courte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon voilà; j’ai fait le tour.

Elle est en état pour passer au CT.

 

S’en suivra 2 pneus neufs; puis une mise en vente pour quelque chose de plus adapté aux travaux.

Edited by fv2a

Share this post


Link to post
Share on other sites

pour t'en debarasser fais une reprise sinon tu l'auras encore dans 2ans!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 10 heures, rapid35 a dit :

pour t'en debarasser fais une reprise sinon tu l'auras encore dans 2ans!

 

Pour faire une reprise, il faudrait racheter chez un pro... et j’ai pas spécialement  envie de prendre chez un pro.

 

Je suis étonné du nombre de contacts sérieux que j’ai déjà. J’ai 2 personnes qui sont en attente du résultat du CT; une qui doit passer la semaine prochaine et environ 20 contacts d’imbéciles que j’ai envoyé chier pour des raisons diverses.

 

A mon avis elle va partir plus vite que le Scenic ou la Megane.

 

(Et puis si elle part pas, il me restera la solution de l’utiliser comme voiture de travaux; même si j’avoue que c’est pas pratique du tout)

Edited by fv2a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et voilà, le CT est passé.

 

Une formalité.

- Le silencieux arrière qui a de la corrosion sur les soudures (comme tous les CT depuis 2011 et comme il est pas prêt de percer/tomber ça va rester comme ça)

 

- L’antibrouillard gauche qui éclaire le ciel (il faut que je refasse le réglage)

 

- Le pneu avant droit qui a une vis dedans (je pense que je l’ai prise ce matin en plus...) Comme les pneus avants sont à 80% d’usure. Je vais en poser 2 neufs (les mêmes, en Dunlop SportMaxx RT car j’en suis content). Ça fait un peu de frais, mais ça fait aussi plus sérieux pour vendre. Et dans le cas où elle part pas, j’aurai pas des boudins de merde.

 

Rien d’autre. A si, j’ai passé les 293000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pour ta roue met une bombe anticrevaison ca ira bien le temps de finir tes pneus

il y a assez de gachis en pneus d'avance donc n'empire pas la chose.

 

Edited by rapid35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trop tard j’ai déjà fait poser une rustine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.