Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 GT Turbo '85 de Bubu


60 posts in this topic

Recommended Posts

Rebienvenue a toi

Une des premières gt

Elle est très belle 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pour noël, je lui ai offert une vignette et le sticker "Renault/Elf" de lunette arrière. 

Oh Dany, elle est pas mal mais il y a toujours des petits détails quand on regarde de près. Je dois la laisser chez "mon" carrossier dans une dizaine de jours, je vous ferais un compte rendu des

J'ai fait une petite rencontre avec un propriétaire de GT Turbo phase II...qui habite la même ville que moi.

Posted Images

@bubu : J'ai fusionné ta re-présentation avec celle que t'avais déjà fait il y a 4 ans. ;) 

Re-bienvenue ! :) 

Link to post
Share on other sites

Je te remercie, je vais être plus présent désormais 😉

Il y a 2 heures, totof59 a dit :

Rebienvenue a toi

Une des premières gt

Elle est très belle 

Merci. Mais comme toujours il y a des détails à peaufiner.

Il est prévu un passage en carrosserie d'ici peu pour des petites choses que je suis sans doute le seul à voir mais qui ne me plaisent pas.

Link to post
Share on other sites

Pour noël, je lui ai offert une vignette et le sticker "Renault/Elf" de lunette arrière. 

P1120656.JPG

P1120659.JPG

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ici, son passage au contrôle technique. Il était stipulé un mauvais réglage de phare et un ripage excessif, ce qu'avait ensuite rectifié "mon" mécanicien.  

 

IMG_20181004_133700.jpg

Toujours un moment de stress pour moi, peur que le contrôleur découvre un truc inattendu.

Mais rien à signaler, ce qui me réconforte dans l'idée de la conserver en carte grise normale.

IMG_20181004_133147.jpg

Link to post
Share on other sites

Elle est juste sublime 😱😍😍😍😍😍

 

Neuve !!! Impressionnant !!!!

Link to post
Share on other sites

Oh Dany, elle est pas mal mais il y a toujours des petits détails quand on regarde de près.

Je dois la laisser chez "mon" carrossier dans une dizaine de jours, je vous ferais un compte rendu des travaux en images. 

Voilà où elle ira bientôt, une très bonne adresse dans l'est Parisien. J'y vais depuis plus de 20 ans et ils travaillent super bien!

Marrant, le gérant semblait bien plus sensible en découvrant ma R5 que devant les Porsche et Ferrari qui sont en attente dans sa cour.

D'ailleurs je le remercie pour sa sympathie et sa passion, il m'a spontanément proposé un petit tour dans sa Ferrari 512 TR juste pour le plaisir du partage! Un moment inoubliable!   

1617889282040.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nous profiterons de cette journée pour faire quelques photos..

 

 

210501115216379108.jpg

210501115220957523.jpg

Edited by bubu
Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.