Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 Saga GTR 1.2 '90 de Petri


Petri
 Share

10 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour! Ma super 5 acheté il y' 5 avec 175000km et qui en compte aujourd'hui 270000km sans problème majeur jusqu''à il y'a quelques jours...

 
 
 

r500110.jpg

Edited by Petri
*
Link to comment
Share on other sites

Elle a l'air très jolie cette GTR. Que lui est-il arrivé ?

 

La bienvenue.

Link to comment
Share on other sites

Bonjour. Bah soucis avec ma Sup 5 GTR... Ce week-end, le support moteur avant gauche m'a lâché, je l'ai remplacé par un d'occasion. J'ai fait 300bornes et bim! Relâché. Je ne pense pas que cela vienne de la pièce d'occasion, j'imagine que si la fixation a re-pétée c'est qu'une "force d'inertie" enfin, due à la traction (dsl je trouve pas d'autres mots...) et anormalement trop forte mais laquelle? Cela pourrait-il venir d'un cardan défectueux, un différentiel abîmé...? Si cela est déjà arrivé à quelqu'un... Merci de vos réponses. (La bête est à 270000km sans soucis majeur jusqu'ici...).

 
     

 

Edited by Petri
Link to comment
Share on other sites

Pas cool la pub...

 

Pour ton support c’est que tu l’as tordu en le démontant 

 

Pense à mettre ton titre aux norme, sinon dans moins de 48h tu disparais

Edited by fv2a
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Holà les gens... Bon j'suis à deux pas de Nancy (54) et j'ai toujours ma Saga GTR de mars 1990 qui traîne (même que c'est elle qu'avait gagné le concours photo de fin d'année pour finir en couverture du groupe, concours qui vient d'être relancé... ^^), j'ai vraiment du mal à m'en séparé mais d'ici à c'que j'ai les moyens de la retaper, j'aurais une épave dans la cour... Donc, elle a pô loin de 300.000Km, elle pas au top de sa forme, peinture passée, batterie HS et un pneu crevé. Pis les autres pneus , bah , je la déplace de temps en temps, ils sont peu usé mais à voir. Elle démarre, elle roulait tout les jours avant d'être parquée vers Août 2019. La peinture est passée (surtout le capot) mais la carrosserie ne comporte que quelques petites bosses (rien de ouf). Bref, y'a quand même de quoi récup' ou de la rénové (c'que j'aurais aimé faire)... J'aurais aimé en tiré un petit billet pour m'en séparé(histoire de me consoler un peu) mais je commence à comprendre que j'vais sûrement devoir me résigner à "l'offrir" pour lui éviter la casse (ça devient rare et je préfèrerais qu'elle profite à un passionné qui aurait le temps et les moyens d'en faire quelque chose. Elle est visible sur ma page de couverture ( ce n'est pas celle qui est jaune! Lol) Pis cas où j'peux y faire quelques photos mais j'suis pas très nouvelles technologie donc je risque d'y mettre plusieurs jours à les faire. Bon, évidemment, à venir chercher sur plateau. A bon entendeur. Merci d'avance
 
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.