Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Ford Focus ecoboost 150 Titanium '14 de Tdilove


tdilove
 Share

Recommended Posts

En tout cas, te voir garder une bagnole qui a plus de 10 ans, je trouve ça étonnant, je pensais que tu l'avais fourguée depuis un moment celle là :laugh:

Link to comment
Share on other sites

J’y pense régulièrement, mais vas trouver une compact de +de150chx fiable et pas trop cher…

puis j’ai acheté la mx5 l’année dernière.

et ma Renault neuve arrive d’ici fin d’année normalement.

Link to comment
Share on other sites

Les 2 premières lignes de ce message suivent une certaine logique... et puis la 3ème crée une belle dichotomie ><

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

J en dirais plus des qu’elle sera là !

ça suit bien sûr une certaine logique!

Link to comment
Share on other sites

Oui, tu bazardes ton vélo électrique pour passer sur plus logeable... Tu as raison après tout :D

Link to comment
Share on other sites

Il y a 13 heures, totojest a dit :

Oui, tu bazardes ton vélo électrique pour passer sur plus logeable... Tu as raison après tout :D

Ah non pas question de me débarrasser de mon vae !

mais t as l’idée ouai…

et aussi quelle est gratuit hap 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Je ne sais pas si ce serait pas mieux une laguna enfait…

 

pour remplacer cette Renault, me faut une voiture neuve pour le collaborateur. 
cahier des charges strict, e85 d’origine, donc Ford.

vu leur chiffre de vente je pensais qu’ils me sauteraient dessus. Je me bat avec plusieurs concessions différentes, juste pour avoir un devis…

Link to comment
Share on other sites

il y a 53 minutes, tdilove a dit :

Je ne sais pas si ce serait pas mieux une laguna enfait…

 

pour remplacer cette Renault, me faut une voiture neuve pour le collaborateur. 
cahier des charges strict, e85 d’origine, donc Ford.

vu leur chiffre de vente je pensais qu’ils me sauteraient dessus. Je me bat avec plusieurs concessions différentes, juste pour avoir un devis…


Compliqué partout avec Ford à ce que je vois

Link to comment
Share on other sites

à l époque où j'ai acheté ma golf 7 neuve, VW la faisait en version ethanol sortie d'usine sur le 125 tsi, mais en bte méca uniquement.

Au niveau marketing ils ont raté un truc en stoppant cette commercialisation

J'ai failli en avoir une mais on a choisi la DSG 7

Link to comment
Share on other sites

Il me fait du neuf ou stock.

ford a arrêté les puma et focus donc faut trouver une stock

Reste sur le kuga mais hors budget.

 

j ai contacté Borel pour un captur 1.0 flex, mais visiblement la cg n’est pas flex y a des manips à faire.

Link to comment
Share on other sites

Il y a 1 heure, tdilove a dit :

Il me fait du neuf ou stock.

ford a arrêté les puma et focus donc faut trouver une stock

Reste sur le kuga mais hors budget.

 

j ai contacté Borel pour un captur 1.0 flex, mais visiblement la cg n’est pas flex y a des manips à faire.


Et t’as pas les mêmes aides en hybride?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.