Jump to content
By Zorro_X

Concours d'été 2019 !

Gagnez un kit Expert cliquet avec rallonge et 16 douilles 6 pans. C'est par ici ... ➔

  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough!

    Welcome !

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Ceed

Renault 21 RX '86 de Ceed

38 posts in this topic

Recommended Posts

Tu as fait comment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par contre la calandre serais mieux si elle serais de la couleur de la voiture , car noire ........... perso je suis pas fan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 20 heures, hurley14 a dit :

Par contre la calandre serais mieux si elle serais de la couleur de la voiture , car noire ........... perso je suis pas fan ;)

Bah non justement c’est ce qui rend le côté atypique de la voiture et qui n’était proposé que pour la série RS/RX a l’époque...

Il y a 23 heures, fv2a a dit :

Tu as fait comment?

Je le dirais un peu plus tard 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petite question à 2 balle 😜

pourquoi les Renault 21 RX avait ce genre d’appelation ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et pour faire plaisir aussi parce que ici c’est comme même le forum de la super 5 un petit fascicule plubicitaire de fin 1984 je pense, récupérer sur une bourse...

 

605D0813-E5E9-452D-9767-01EEC1129C94.jpeg

AED5B9A9-0E81-4287-90AF-B89BFDDA9CC5.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 27 minutes, Ceed a dit :

Petite question à 2 balle 😜

pourquoi les Renault 21 RX avait ce genre d’appelation ?

Le X je sais que ça veut dire LuXe. 

Moi je suis un 25'iste. Ma 25 Turbo-DX, veut dire Turbo-D luxe, car équipement complet par rapport a une Turbo-D.

 

Le R je pense que ca veut dire Routière. Mais pas sûr. Après je ne vois pas quel mot peut le remplacer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 7 minutes, doudou54 a dit :

Le X je sais que ça veut dire LuXe. 

Pas forcément ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et bien oui le x pour luxe à certaines gammes mais en fait la Renault 21 était la première à intégrer l’injection Bendix en collaboration avec Renault sur le 2l douvrin d’ou la fusion du nom injection Renix pour Renault et Bendix...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La txe sur super 5 possédait aussi en 86 l'injection en export.

Elle était l'équivalente de la tse française.

Là le X était pour la présence de l'injection ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 12 minutes, Ermi a dit :

La txe sur super 5 possédait aussi en 86 l'injection en export.

Elle était l'équivalente de la tse française.

Là le X était pour la présence de l'injection ;)

Oui… mais pas sur R11.

La TXE était une version plus luxueuse de la GTX.

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 2 minutes, fv2a a dit :

Oui… mais pas sur R11.

La TXE était une version plus luxueuse de la GTX.

La R 11 injection a exister avec le F3N 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mais pas en France...

 

En général, le X dans l’appellation Renault correspond à un niveau haut de gamme, avec le plus gros moteur proposé pour un modèle donné. Dans le cas des diesels (R21, R25, Espace...), ça correspond à un équipement plus riche, car de toute façon il n’y avait pas plus de moteurs proposés dans cette énergie là à l’époque.

 

La 21 RX est presque à part, car même si c’est l’un des plus gros moteurs proposé sur le modèle, c’est la seule à avoir abordé cette appellation, puis la TI a pris le relais... Enfin j’en suis même pas sur, la gamme des 21 ph1 est quand même assez bordélique! Mais la référence à Renix est quand même intéressante!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La R 11 injection , c'était en Suisse si mes souvenir sont bon

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.