Jump to content
By Zorro_X

Autocollants Du forum

Sticker/Autocollant de participation au financement du forum : ce sticker a été créé pour que ses bénéfices contribuent au financement de ce forum et son contenu. Retrouvez-les dans la boutique du forum ... ➔

  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough!

    Welcome !

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Diamant

Le Code Projet A122... Miss Renault5 !

4 posts in this topic

Recommended Posts

L’idée d’un tourisme de taille très compacte, avec hayon arrière, trois ou cinq portes et une capacité de cinq passagers et leurs bagages,
n’est plus surprenante.

Sans aller plus loin, les voitures particulières de ces caractéristiques sont parmi les plus demandées en Europe,
des produits tels que la Renault Clio ou la Ford Fiesta.

Mais il y a 50 ans, la situation était très différente.
Ils ont commencé à imposer des tourisme de dimensions réduites, de la Citroën 2CV aux Renault 4 et Renault 6, et au Royaume-Uni,
la philosophie de la Mini d’Alec Issigonis continuait de faire sensation.
Mais il restait encore de la place pour un produit de dimensions très réduites, d’un maximum de praticité et d’une approche moderne
allant au-delà de ce que l’on pouvait trouver auparavant sur le marché.

Et cette place serait occupée par la Renault 5, le grand-père de la moderne Renault Clio.

Bien que son nom puisse prêter à confusion, la Renault 5 d'origine était plus courte qu'une Renault 4 et bien sûr une Renault 6.
Le projet d'origine de cet utilitaire portait le nom de code A122 et devait depuis quelques temps être commercialisé sous le nom de Renault 2.
Brisant la logique de leurs nomenclatures, les responsables marketing de Renault ont décidé qu'il était judicieux de nommer enfin
leur produit Renault 5, soulignant qu'il s'agissait d'un produit qui allait au-delà de ce que l'on voyait déjà dans Renault 4.
et dans tous les produits lancés à ce jour... 

Et c'était ainsi..

5,5 millions d'unités plus tard viendrait la Renault Clio, qui est le véritable héritier de la première Renault 5.

 

Renault et son projet A122... la Renault 5 (1).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (2).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (3).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (4).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (5).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (6).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (7).jpg

Renault et son projet A122... la Renault 5 (8).jpg

 

Source du texte et des photographies : https://www.diariomotor.com/noticia/historia-renault-5-nacimiento/ ... 🌎

 

Edited by Diamant
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

j'aime ces histoires ! Merci @Diamant

Share this post


Link to post
Share on other sites

belles photos et bien narrés

bravo et merci

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.