Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Sign in to follow this  
Diamant40

Support du démarreur

8 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour à tous !

J'ai changé mon démarreur car l'ancien, d'origine (1990), avait son rotor qui flirtait de trop près avec le stator.

Cause: Usure de la bague bronze du palier avant.

Comme la RTA mentionne un support arrière que je n'ai pas sur mon moteur, je me demande si cela n'aurait pas favorisé l'ovalisation de le bague bronze ?

Ou pourrais-je trouver un croquis (éclaté du moteur par ex.) montrant ce support et son montage ?

J'édite ce message car j'ai trouvé dans un post de Patmat83 du 20 janvier, une image montrant cette patte et son montage et une plaque de protection du lanceur.

Avez vous une idée d'où je pourrais trouver cette patte ou son dessin pour la faire ?

Merci d'avance.

Edited by Diamant40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon, finalement, j'ai relevé la forme de ce support avec un gabarit en fil d'aluminium pour relever les positions des trous taraudés.

Ensuite j'ai réalisé une pièce en acier de 4 mm d'épaisseur.

Mais il faut une fosse, sinon c'est la galère.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L'usure de la bague bronze du palier avant est simplement due au fait que personne ne va jamais mettre une goutte d'huile par là, et que forcément au bout d'un moment ça tourne à sec...   Sinon si le démarreur est par ailleurs en état, on peut simplement changer cette bague, qui est d'une dimension relativement courante. Sur une voiture de collection avec bague introuvable, je me contente de l'extraire et de la remettre après avoir fait 1/2 tour + graissage. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Le 12/03/2020 à 18:35, Diamant40 a dit :

Bon, finalement, j'ai relevé la forme de ce support avec un gabarit en fil d'aluminium pour relever les positions des trous taraudés.

Ensuite j'ai réalisé une pièce en acier de 4 mm d'épaisseur.

Mais il faut une fosse, sinon c'est la galère.

Sinon faut pas être un nain.

Je passe par le passage de roue droit pour ma part

 

Edit: Je fais un bon mètre quatre-vingt dix.

Edited by fv2a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pareil je passe par la roue avant droite.

Jardin gravier. Ça va être compliqué pour la fosse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 33 minutes, fv2a a dit :

Je fais un bon mètre quatre-vingt dix.

De large ? 🤭

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 5 minutes, Superchateau a dit :

De large ? 🤭

Du coup quand je suis couché, oui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'apprécie ta flexibilité. Et je suis peut être pas le seul ...   :sourcils:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.