Jump to content
By Zorro_X

Concours d'été 2019 !

Gagnez un kit Expert cliquet avec rallonge et 16 douilles 6 pans. C'est par ici ... ➔

  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough!

    Welcome !

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Leon

Super 5 TR '88 de Leon

5 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour,

Je suis tombé petit sur une 4L de 68 avec laquelle j'ai fais mes premières armes, j'ai du m'en séparer avec regret. J'ai voulu m'en racheter une mais les prix ! comment dire ! Bref je me suis rabattu sur une super 5 et il me faut avouer que finalement j'y ai vraiment pris goût.

Mon garagiste m'a informé que ma vis de réglage de richesse du carbu était cassée et impossible de bien la régler et j'ai des accoues à la reprise (certainement pompe de reprise). J'ai fait l'acquisition d'un carbu solex 32 bis (sans me soucier de REM) car je m’intéresse seulement à ma vis de richesse. J'ai trouvé le tuto de ZORRO (merci c'est super bien fait) dommage qu'un ne puisse pas l'imprimer en PDF. J'ai acheté un kit de joint et je vais m’attaquer au démontage et j'ai quelques question:

- j'ai deux modèle de joint dans mon Kit, lequel est le plus adapté (entre partie médiane et supérieure) un avec deux petit trous et un autre avec un petit et un grand ? 

- une fois démonté comme j'aurai changé ma vis de richesse comment régler mon carbu ?

- y a t'il sur ce site un marché de pièces d'occasion ?

Merci de votre réponse

Cdlt

Edited by Super5GL1986
Rajout de l’espace dans le titre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonjour et bienvenu.

 

recherche dans la partie tutoriel du forum pour trouver la réponse à tes questions.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"rabattu sur une super 5", non mais qu'est-ce-qu'il ne faut pas lire... :rolleyes:

 

Bienvenue !

 

Si tu nous montrais des photos de ta super 5 ce serait sympa, nous aimons bien les photos par ici... ;)

 

Sinon, question kits de joints pour le carbu, si t'as des photos des deux pour qu'on puisse voir de quoi tu parles, ce serait beaucoup plus pratique... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue à toi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.