Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Sign in to follow this  
TracteurRouge

rattrapage automatique frein tambour bendix

7 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour à tous!

 

Je me permets de démarrer un nouveau sujet à propos du rattrapage automatique de freins à tambour.

 

Je m'explique:

Je dois remplacer mes freins à l'arrière car les cylindres de roue fuient.

 

Après analyse c'est un montage BENDIX/BOSCH avec cylindres de roue 20,6 mm (avec limiteur intégré) puisque la voiture est de 93.
Les kits de mâchoires pour ce montage se reconnaissent aisément a leur forme et disposition des ressorts et j'ai recoupé avec la ref renault 77 01 205 095.

 

J'ai trouvé sur le net une annonce intéressante pour un kit bendix "rapid'kit" qui date d'époque on dirait.
J'ai demandé quelques photos supplémentaires pour avoir des précisions sur le système de rattrapage automatique.

A priori pour les cylindres de roue c'est ok car ils sont visuellement identiques sur le montage en revanche,

 

C'est ici que le doute arrive:

 

A la base, sur le montage bendix/bosch le système de rattrapage auto ressemble à celui-ci:

L3Bob3RvLzUzLzU5LzE0NjgwNTU5NTNfMy5qcGc=

 

Or dans le kit du vendeur, le rattrapage automatique ressemble plutôt à un type de ce genre:

pic_3232bab77735bfa_1024x3000.jpg

 

Est-ce que ça parle aux connaisseurs? je ne voudrais pas faire un achat complètement inutile juste à cause de ca.

A priori le principe reste le même, mais peut être que sur les anciens modèles il les faisaient comme ca, et se rendant compte

d'un défaut, ils auraient changé leur "conception" ??

 

Je peux ajouter las photos du vendeur si besoin mais elle ne sont pas de très bonne qualité pour les détails..

 

En vous remerciant par avance de votre aide! :)

 

Tracteur Rouge

Share this post


Link to post
Share on other sites

J’ai déjà eu les deux sans aucune différence de fonctionnement 

(Bon par contre ça sent la pièce bas de gamme..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pour ta réponse!

 

Je te rassure les photos que j'ai utilisées proviennent du net pour bien voir le rattrapage en détail

(Jamais de la vie j'achèterai des pièces de Russie)

 

Voilà la tronche du kit en question:

kit.jpg.347b64e1dc2078c7eac744d14913e49b.jpg

 

kit2.jpg.b758f1c665db00daeda7ec5e1c7363b7.jpg

 

etiq.jpg.551f038e5040eb91e9ed28a7fcfa41da.jpg

 

Voila pour les infos que j'ai.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il vient d’ou ton kit (ça respire pas la qualité et c’est pas du vrai Bendix  (pas le bon logo, pas le bon montage))?

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est un kit en vente sur le bon coin:

https://www.leboncoin.fr/vi/1560865601

 

Et je te rejoins sur le fait que le montage soit différent n'est pas normal.

Peut être est-ce un vieux kit sorti d'un fond de tiroir?

 

Mais j'ai pas trop envie de déconner avec les freins...

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 3 minutes, TracteurRouge a dit :

Mais j'ai pas trop envie de déconner avec les freins...

je crois que t'as déjà ta réponse : en cas de doute, il vaut peut-être mieux prendre à un endroit fiable quitte à ce que ce soit plus cher...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En effet..

Je crois que je vais m'en tenir à vos conseils.

Merci pour votre aide!

 

Tracteur Rouge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.