Jump to content
By Zorro_X

Autocollants Du forum

Sticker/Autocollant de participation au financement du forum : ce sticker a été créé pour que ses bénéfices contribuent au financement de ce forum et son contenu. Retrouvez-les dans la boutique du forum ... ➔

  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough!

    Welcome !

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

demarez

Vitre avant qui mont de travers

4 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour,

 

Le mécanisme de mon lève vitre a cédé. J'en ai acheté un nouveau, je l'ai installé à grand peine et au premier montage, le mécanisme neuf a cédé à son tour. Après inspection, je me suis aperçu qu'on m'avait envoyé un mécanisme de 5 portes alors que j'ai une 3 portes. J'ai donc demander un autre mécanisme que j'ai installé un peu plus facilement (à peine), mais je ne peux toujours pas remonter la vitre. Ça descend bien, mais quand je veux remonter la vitre, elle se met systématiquement en travers et ça freine tellement, que je n'ose pas forcer. Je sens bien que ça va craquer si j'insiste.

Pourquoi est-ce que ma vitre se met systématiquement de biais quand je la remonte ? Est-ce qu'il y a des guides que je n'aurais pas vu sur les côtés ? A priori, la vitre est fixée uniquement par les 2 vis du mécanisme de lève-vitre. Ça me semble bien léger pour maintenir une vitre de cette taille parfaitement horizontale...

Merci pour votre aide.

Eric

Share this post


Link to post
Share on other sites

à part une déformation au niveau du joint qui ferait coincer la vitre plus d'un côté que de l'autre je ne vois pas... :hein: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 22 heures, Zorro_X a dit :

à part une déformation au niveau du joint qui ferait coincer la vitre plus d'un côté que de l'autre je ne vois pas... :hein: 

Et il y a un moyen de faire en sorte que ça coulisse mieux ? Je présume qu'on ne peut pas mettre de lubrifiant sur le feutre des gouttières de guidage de la vitre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il faut vérifier si mon hypothèse est juste en enlevant le joint pour voir si le passage est droit et si sans le joint la vitre monte correctement.

Ensuite il faut soit redresser la tôle là où ca coince, soit trouver d'où ca vient vraiment. Une erreur qui est souvent commise c'est le passage des fils électriques de la centralisation, si elle est centralisée...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.