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  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

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    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

attila12

Citroën Xantia vsx 2L tct '96 d'attila12

37 posts in this topic

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Et c'est furieusement efficace quand ça fonctionne. J'ai vu une vidéo qui a circulé où le gars met une roue dans le vide et la voiture reste droite.

Ca m'a bluffé.

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Redescendue de chandelle et quasiment terminé !!! Il reste uniquement à finir les purges du ldr et du lhm et réglé le frein à main avant de passer son ct et faire la carte grise !

 

20190831_185611.thumb.jpg.1148498a0ef51c7f80aca10b169489ea.jpg

 

Petite photo du moteur entièrement remonté (sauf le plastique de la baie de parebrise qui est en 4 morceaux donc faut qu'on en trouve un)

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C'est un sacré engin le bloc.

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Visite médicale pour la grosse ce matin !

 

Quelques points noter qu'on savais déjà et d'autres qu'on a  découvert mais rien de bien grave ou chiant à faire

 

Le plus urgent c'est de remettre un goujon sur la roue arrière gauche vu qu'il en manque un. Et changer le collier du silencieux d'échappement pour colmater la fuite 

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Top, maintenant elle peut reprendre la route en toute sérénité et légalité 👍

 

Go t'en servir en daily et swapper la 9 ^^

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C'est ça !

 

Oula on va se calmer le swap je verrais sa l'année prochaine !

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Au moins vous êtes tranquilles du très bon boulot :top:

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Bien joue !

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Ça récompense votre boulot dessus, bien joué les gars!

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Premier grand trajet effectué avec la grosse !

 

Aller retour Lyon-Sochaux dans la journée sois près de 700km

 

Et bah rien à redire si ce n'est un léger soucis de jauge à essence 

 

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Réel soucis ou vraiment dans la réserve 

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Réel souci au niveau du puit de jauge, l'aiguille descend progressivement jusqu'à allumer la réserve puis remonte au bout d'un moment. On a quand même fais le plein à sochaux avant de repartir on a remis 39L sur les 65 du réservoir ce qui nous fais une conso de 9L/100km pas énorme pour un 2L turbo sur une voiture qui fais 1T5

 

Faudra démonter le puit de jauge pour voir si il est réparable car il forme un bloc avec la pompe a essence elec...

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