Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Roro

Super 5 GT turbo '89 de Roro

10 posts in this topic

Recommended Posts

Recherche commande mécanique bloc ventilation chauffage tableau de bord ou rénovation,merci par avance...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 4 minutes, Roro a dit :

Recherche commande mécanique bloc ventilation chauffage tableau de bord ou rénovation,merci par avance...

 

Bienvenue, mais c'est loin d'être une présentation ton affaire là...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recherche une petite présentation de ta voiture avec une petite photo histoire d'apprendre un peu à faire connaissance avant d'entamer les demandes de pièces.

 

Le forum a pour but d'être une communauté d'entraide (moyennant un minimum de participation) pour passionné de super 5 (voir même d'autres voitures) et non pas un forum où on vient - on demande - on a et on donne plus de nouvelles 😉.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le titre est bon, le reste pas du tout ! Une présentation convenable de ta personne et de ton GT serait les bienvenue. Une photo au minimum pour compléter et tu aurais même la joie de participer au concours tout frais qui commence aujourd'hui ! Comme la très bien souligné @jahmarley04, ce forum n'est pas comme les réseaux sociaux nous essayons d'entretenir une certaine communauté. En savoir un peu plus sur ta voiture et toi même peux nous inciter à t'aider dans tes recherches, d'autant plus que ce n'est pas la pièce la plus simple à trouver.

 

A Bon entendeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J’ai tout en spécifique pour GT Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 9 heures, fv2a a dit :

J’ai tout en spécifique pour GT Turbo.

Tu aurais une vis de purge LDR spécifique au GT stp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 5 heures, five34500 a dit :

Tu aurais une vis de purge LDR spécifique au GT stp ?

Oui, j’ai aussi des fusibles performances spécifiques au GT Turbo.

Ils ont tourné en compétition; ça marche du tonnerre.

Edited by fv2a
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 7 minutes, fv2a a dit :

Oui, j’ai aussi des fusibles performances spécifiques au GT Turbo.

Ils ont tourné en compétition; ça marche du tonnerre.

Les meilleurs, je confirme, on ne fait pas mieux !

Share this post


Link to post
Share on other sites

j'ai arrêté de mettre des fusibles de gt dans mon express, les jantes tournaient plus vite que les pneus!

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 30 minutes, rapid35 a dit :

j'ai arrêté de mettre des fusibles de gt dans mon express, les jantes tournaient plus vite que les pneus!

Il faut mettre des jantes de GT aussi ! Autrement effectivement tu déphases avec les fusibles de GT. (autrement juste pour info j'ai des speedline à vendre…)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.