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By Zorro_X

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  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough!

    Welcome !

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Tritoff62

Probleme carburateur 32 DIS

7 posts in this topic

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Posted (edited)

Pour aller et passer les détail

 

j'ai un carburateur pour gt turbo le solex 32 bis

mon problème le gicleur de de reprise en le démontage,il a casser les petit argot pour le tournevis

et j'ai essayer avec un extracteur de vis,mais rien a faire il a plutôt broyer le gicleur que l'enlever

il a t-il a moyen de tarauder ou autre pour récupérè ce petit problème ??

 

 

Edited by Tritoff62

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Les 32 BIS ne sont pas des carbus GTT, ce serait plutôt le 32 DIS... ;)

 

Je suppose que tu parles de l'injecteur de reprise : l'espèce de petit "tuyau" qui va dans le venturi... Mais cet injecteur n'a aucun ergot pour un tournevis :hein: 

Sinon, je ne vois pas bien de quoi tu parles... Jette un oeil à cette page et dis-nous de quel gicleur parles-tu plus précisément (?)

 

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Il y a 20 heures, Tritoff62 a dit :

Pour aller et passer les détail

 

j'ai un carburateur pour gt turbo le solex 32 bis

mon problème le gicleur de de reprise en le démontage,il a casser les petit argot pour le tournevis

et j'ai essayer avec un extracteur de vis,mais rien a faire il a plutôt broyer le gicleur que l'enlever

il a t-il a moyen de tarauder ou autre pour récupérè ce petit problème ??

 

 

Désoler Zorro_X

erreur de frappe oui carburateur pour la gt turbo

une photo parlera plus

 

20190711_163836bak.jpg.8826c12cd56ab266fb5b166c4975277b.jpg20190711_163833bak.jpg.89feacb7aefd06f5248b401d37ac1f49.jpg

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bah, ca ne s'enlève pas, c'est serti dans le carbu... si t'arrives à l'enlever cela voudra dire que t'as cassé quelque chose...

c'est pourtant indiqué dans le tuto... :hein: 

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Posted (edited)

20190711_163836bak.jpg.81791b11507bc12e678eb31e1634ff21.jpg

il y a 10 minutes, Zorro_X a dit :

bah, ca ne s'enlève pas, c'est serti dans le carbu... si t'arrives à l'enlever cela voudra dire que t'as cassé quelque chose...

c'est pourtant indiqué dans le tuto... :hein: 

je croit qui et casser

c était pour montrer le trou du gicleur la photo

refait le détail lol

car le gicleur qui ce visse dedans pas su l'enlever même avec l'extracteur

Edited by Tritoff62

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ok, le gicleur qui se visse dedans... si t'as foiré le pas de vis il ne te reste plus qu'à tenter un filetage rapporté ou trouver une nouvelle cuve... :hein: 

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il y a 1 minute, Zorro_X a dit :

ok, le gicleur qui se visse dedans... si t'as foiré le pas de vis il ne te reste plus qu'à tenter un filetage rapporté ou trouver une nouvelle cuve... :hein: 

oui voila en essayant de le demonter il a casse

et l'extracteur a fait pire que mieux

 

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