Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Geo72

Présentation de Geo72

18 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour à tous,

 

Je m'appelle Geoffrey bientôt 30 ans, je suis actuellement à la recherche d'une super 5.

J'ai déjà eu une Five de 96 il y a maintenant 9 ans que j'avais gardé quelques années (j'ai d'ailleurs conservé des photos 😀). Je l'avais vendu à contre cœur (long déplacement oblige) a un "futur collectionneur" c'est comme ça qu'il s'était présenté en me l'achetant.

 

J'aime bien la forme sympathique, ainsi que le côté pratique et ergonomique de la voiture, le 1.4 injection répond bien par rapport au poids de la voiture !

J'ai bercé dans ma jeunesse dans cette voiture, mon frère a eu une GTX, mes parents une Saga rouge et une blanche une SL de mémoire.

 

Aujourd'hui je recherche donc plutôt une GTL, GTR, GTS ou TS, le moteur C1J a l'air plus facile à entretenir et moins gourmand, le C3J est plus gourmand et chauffe plus visiblement.

 

Merci de m'avoir lu.

 

Edited by Geo72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bienvenue a toi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue à 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bienvenue

très très bon choix que le C1J (Dans les finitions que tu as cité on ne le trouve que dans certaines GTL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue et bonne recherche à toi !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 12 heures, shiko a dit :

bienvenue

très très bon choix que le C1J (Dans les finitions que tu as cité on ne le trouve que dans certaines GTL)

Merci a tous de vos messages. Quelle différence notable hormis les quelques chevaux en moins ou plus C2J ou C1G ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

c2j = 1.4 double corps en ph1 72ch en ph2 68ch en boite manuel et toute automatique a 68ch

c1g 1.2 simple corps  55ch uniquement en ph2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 11 heures, Geo72 a dit :

Merci a tous de vos messages. Quelle différence notable hormis les quelques chevaux en moins ou plus C2J ou C1G ?

Totof a tout dit. j'ajouterais qu'elles ont toutes 2 l'allumage electronique. Le C2J consomme beaucoup et n'est pas très fiable niveau carbu. Je préfère vraiment le C1J mais plus difficile a trouver.

Le C1G n'est pas mal non plus. Si tu trouves une GTR Saga c'est le top :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci du conseil, je vais chercher une GTL ou GTR saga !

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'aimerais modifier ma présentation, et le titre du sujet mais impossible, il n'y a plus le bouton "Editer" ?😅

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 5 minutes, Geo72 a dit :

J'aimerais modifier ma présentation, et le titre du sujet mais impossible, il n'y a plus le bouton "Editer" ?😅

pourquoi ? ca y est t'as une super5 ? Si oui, tu peux créer une nouvelle présentation pour elle ! ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 22 minutes, Zorro_X a dit :

pourquoi ? ca y est t'as une super5 ? Si oui, tu peux créer une nouvelle présentation pour elle ! ;) 

Tout à fait, très bien je vais créer une nouvelle présentation ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.