Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Geo72

Super 5 GTS '90 De Geo72

9 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour,

 

Voici donc la présentation ma nouvelle titine, super 5 GTS d'avril 1990 avec 72 000 kms.

Personnellement je pensais pas que j'allais la trouver si rapidement, j'ai fais 3h30 de route pour aller la chercher mais elle en valait la peine.

Je suis le 4ème propriétaire, elle a tout le temps été stocké dans un garage.

L'intérieur est aussi dans un bon état pour son âge !

La carrosserie est dans un bon état, il n'y a aucun point de rouille excepté sur la portière arrière droite. Côté moteur, il y a rien à redire, il est nickel.

Le CT avait été passé il y a 7 mois et il était vierge. L'ancien propriétaire la repassé et il y a quelques défaillance mineure.

 

Il y a les flexibles de freins a changer, ripage excessive,capuchon antipoussière détérioré pour la timonerie de direction et les rotules de suspension.

Elle démarre nickel, mais juste à trouver le coup de main au niveau du starter (j'en avais pas sur ma five).

 

J'ai plus qu'à, avec les bons tutoriels sur le forum, je devrais m'en sortir !

 

 

465604838_Spcote.thumb.jpg.8bffb61537b1fbe58b2eb697c5692ed2.jpgMC_ed-ed9c87fc-fdb4-11e9-a510-d1e515d202b4.jpg.56c1a75f37edd6d5fcad5509650c530e.jpg

 

 

1459754876_Spface.thumb.jpg.30ff2463e28a59618e4f7b615252a921.jpgIMG_20151.jpg.62b641911b2d355c65927fd36ad6a11a.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bienvenue à cette GTS !

En effet, elle a l'air d'avoir été bien protégée des intempéries. Avec seulement 72'000Km elle est encore neuve ! 

 

Malgré son bon état de fonctionnement nous conseillons toujours de changer tous les fluides à l'achat, ne serait-ce que pour être certains de la dernière bonne date dans le carnet d'entretien : LDF, LDR, Huile moteur, Huile de boîte, etc... ainsi que les filtres principaux : air, huile, essence. ;) 

 

 

il y a 24 minutes, Geo72 a dit :

Côté moteur, il y a rien à redire, il est nickel.

méfie-toi, en disant des trucs comme ça tu peux te chopper une hureyite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bienvenue 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue a cette gts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue a toi

et a ta 🚗

Share this post


Link to post
Share on other sites

top cette GTS saga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Je devait la prendre mais un déménagement surprise est passé par là 😂 

 

Je me demandais combien de temps il faudrais pour qu’elle arrive ici ^^
 

Felicitations!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue, effectivement elle parait vraiment propre !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.