Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Ben74

Super 5 tiga '89 de Ben74

14 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour à tous,

Je possède 3 Super5 et je viens de découvrir ce forum en cherchant en joint de toit ouvrant pour ma Tiga de 1989.

Est ce que quelqu’un pourrait m’indiquer où chercher?!

Merci

Ben74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue !

Nous aimons bien les photos par ici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.thumb.png.8e3c0b53e6e8377e1d0a010811f2298b.png

22D9E5F8-E284-4050-A2D8-D52569C1397A.png

Voilà des photos des mémères!

et c’est pour la miss Tiga que je recherche un joint de toit ouvrant pour continuer sa restauration..

Si quelqu’un sait où en trouver ou en vend un en bon état?!

Je vous remercie!🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

bienvenue 

 

3 super 5 et il n'y a que 2 potos :)

 

le vernis de la tiga a l'air neuf :)

:g

Edited by gerard_brackam

Share this post


Link to post
Share on other sites

La troisième est en fin de carrière... elle vie son dernière hiver 😭

La Tiga, a été complètement repeinte il y’a quelques années, et n’a pas roulé depuis, mais je suis en train de reprendre la restauration, c’est pourquoi je cherche ce fameux joint!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenu.

 

Le joint n’est pas fabriqué au détail et n’a jamais été vendu au détail.

C’est un profil spécifique à ce toit ouvrant.

 

La solution c’est de décoller le joint.

Le nettoyer soigneusement, le sécher puis l’enduire de vaseline.

Ensuite on l’enveloppe et on l’oublie quelques mois dans le noir.

 

Ensuite, on le nettoie et on le remonte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue à toi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue, effectivement comme @fv2a te la dis quasi (pour pas dire) impossible de trouver ce joint au détail. Le mieux serait comme indiqué d'essayer de lui redonner son élasticité avec de la graisse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le 30/12/2019 à 07:57, five34500 a dit :

Bienvenue, effectivement comme @fv2a te la dis quasi (pour pas dire) impossible de trouver ce joint au détail. Le mieux serait comme indiqué d'essayer de lui redonner son élasticité avec de la graisse.

On avait posé la question à Webasto (qui a racheté cette division de Britax), pas de vente au detail

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue. C'est tout de même dommage que Renault ai fait des pièces quasi uniques à l'époque ! Et pourtant au vu du nombre de Super 5 qui ont été vendues on pourrait penser que l'on peut retrouver des pièces facilement... Des modèles comme la coccinelle et la 2cv sont plus gâtées car ils continuent à fabriquer des pièces de toute sorte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

il y a parfois des adaptables (mais il faut les trouver) et il y a aussi des refabrications de pièces. Pour ces dernières il faut qu'il y ait assez d'intéressés pour pouvoir relancer une prod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonne année à tous!

 

merci pour vos bons conseilles, je vais le démonter et l’induire de vaseline et voir ce que ça donne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le 31/12/2019 à 14:02, Franlor a dit :

Bienvenue. C'est tout de même dommage que Renault ai fait des pièces quasi uniques à l'époque ! Et pourtant au vu du nombre de Super 5 qui ont été vendues on pourrait penser que l'on peut retrouver des pièces facilement... Des modèles comme la coccinelle et la 2cv sont plus gâtées car ils continuent à fabriquer des pièces de toute sorte. 

C’est parce que dés société ont surfé sur le capital sympathie de ces modèles.

Y’a du débouché donc c’est bon... pour les Super5, à part les GT Turbo, je doute qu’on retrouve des choses en refabrication 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.