Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

hurley14

Renault Clio 1.2 RT '93 de Hurley 14

23 posts in this topic

Recommended Posts

Voici la remplaçante de ma vieille R 9 ......

 

C'est donc une Clio RT 1,2 de 1993 , que j'ai ramenez .....et passer aux contrôle technique quel a obtenu avec succès 😉

 

Le compteur a été remplacer , après le contrôle technique car les jauge ne fonctionner pas correctement ..... et fond de compteur qui se décolle

 

 
img_20200116_130624514-56f621a.jpg
 
2-56f621e.jpg
 
3-56f6224.jpg
 
4-56f6228.jpg
 
6-56f622c.jpg
 
8-56f622e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tu l'as trouvé où ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 3 minutes, Superchateau a dit :

Ok, tu l'as trouvé où ? 

Je l'ai achetez a Saint malo 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et que trouves tu de bien dans cette Clio ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 1 minute, Superchateau a dit :

Et que trouves tu de bien dans cette Clio ? 

Après 300 km parcouru avec ...... je la trouve plutôt confortable , et surtout en très bonne état 😉

 

Bon par contre , le 1,2 energy c'est un veaux .........

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cela me surprend que tu n'aies pas cherché une R25. 

Belle caisse vintage que tu affectionnes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 1 minute, Superchateau a dit :

Cela me surprend que tu n'aies pas cherché une R25. 

Belle caisse vintage que tu affectionnes. 

Les R 25 c'est pas du tout mon truc ...... a la rigueur la Safrane en phase 1 j'aime bien .... pour en avoir conduit une , se serait la seul que je serais susceptible d'acheté un jours ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Révélation

Ok. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bienvenue à cette clio.

T'as quoi comme moteur dedans ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 4 heures, Zorro_X a dit :

La bienvenue à cette clio.

T'as quoi comme moteur dedans ?

C’est le E5F.

Probablement le meilleur anti plaisir de conduite

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lui donne 56 jours avant casse du moteur.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a une heure, tdilove a dit :

Je lui donne 56 jours avant casse du moteur.

T’es genereux

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 7 heures, fv2a a dit :

C’est le E5F.

Probablement le meilleur anti plaisir de conduite

C'est clair , que c'est pas nerveux comme moteur .......

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 3 heures, tdilove a dit :

Je lui donne 56 jours avant casse du moteur.

C'est précis... On lance les paris ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 11 heures, Zorro_X a dit :

C'est précis... On lance les paris ?

Y a quoi en jeu? :ph34r:

Révélation

 

Révélation

 

Révélation
Révélation
Révélation

Noraj Hurley

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 2 heures, tdilove a dit :

Y a quoi en jeu? :ph34r:

  Masquer le contenu

 

  Masquer le contenu

 

  Masquer le contenu
  Masquer le contenu
  Masquer le contenu

Noraj Hurley

 

 

 

Une épave de Clio avec le moteur cassé. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

J-24 avant joint de culasse pété

Share this post


Link to post
Share on other sites

Là où je suis déçu c'est que tu as pris une Clio. 

Je m'attendais à une R9, 11, 21, 25 voire 30 !!

 

Et non ...

 

Bonne route et toi et si elle plante, ne sois pas dedans. 😑

Share this post


Link to post
Share on other sites

A la base , c'était pas une Clio que je devais prendre mais une R 19 ...... sauf que cela ne sais pas fait .....

 

Les R9 / R 11 , et R 21 = j'ai déjà , donc la Clio sa change un peu ......

 

Et ne soyez pas aussi négatif 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Travaux du jours

 

Remplacement cardant droit

Remplacement disque de frein + plaquette = neuf

Remplacement démarreur ....
Remplacement injecteur ..

Remplacement radiateur de chauffage

 

Voila de quoi être tranquille pendant un moment 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tout ça... Pour un CT qui ne mentionne aucun de ces points au départ...

 

Et les supports moteur et la direction, c’est pour quand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elle marche trop bien, il l'aide à tomber en panne

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les support moteur ? c'est déjà fait 😉

 

J'ai même remplacer la boite de vitesse 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.