Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Bh14

Super5 TL '84 de Bh14

45 posts in this topic

Recommended Posts

Ok sa marche mais si ta besoin n'hésite pas 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenu.

 

Par contre y’a des choses que je m’explique pas sur ton auto...

- En 1984 y’a pas de GL (ce qui est marqué sur l’auto)

- On dirait un carbu de 28... sur ta photo. je pense que c’est la base du probleme

Edited by fv2a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apparemment c est une des toute première five avec des restes de r5.

 

Parce que tout est d origine. Absolument tout

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 57 minutes, Bh14 a dit :

Apparemment c est une des toute première five avec des restes de r5.

Les five c'est à partir de avril mai 87...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 4 heures, Bh14 a dit :

Apparemment c est une des toute première five avec des restes de r5.

 

Parce que tout est d origine. Absolument tout

Le comodo pour les phares à du être changé la forme ne correspond pas avec cette version de tableau de bord 

Surement pour sa qu'il y à un gros écart entre les plastiques.

Edited by Juan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct...bien vu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va falloir me changer sa 😋

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 5 heures, Bh14 a dit :

Apparemment c est une des toute première five avec des restes de r5.

 

Parce que tout est d origine. Absolument tout

Non impossible. Le carbu des R5 ne se monte pas; le moteur n’est Pas dans le même sens.

De plus le 1.1 dans la Super5 est monté comme dans la R9/R11 qui sont sortie bien avant. Les pièces étaient déjà disponibles.

 

Si c’est un carbu de 28, c’est qu’il a été pris sur un Express 1.0 (38ch), ou que c’est un rigolo qui a bricolé un carbu à partir de 2 différents.

 

Apres l’angle de la photo peut être trompeur.

 

En 1984, il n’y a pas de GL et pas de Five. La GL est sortie mi-1985. Donc si la voiture est de 1984, elle n’est pas d’origine sur ce point non plus.

(T’as aussi une bidouille sur la masse, regarde si y’a pas autre chose)

Edited by fv2a

Share this post


Link to post
Share on other sites

J ai un second moteur tiré d une super 5 et il y a le même carbu: solex 32 bis.

Et la voiture n a appartenu qu' à  un seul propriétaire avant et il n a pas changé le carbu. Je t assure que c est d origine :  peut être bizarre mais d origine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je t enverrai une photo du manuel de la voiture, il y indique ce carbu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok donc surement l’angle de la photo qui fait paraître le carbu plus petit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oui ça doit être ça 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello.

j'ai vu récemment en casse la même que toi.

même couleur

même intérieur

même finition.

elle avait même les bavettes identiques à l'arrière...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut 

La mienne n est pas pas prête d y aller...🤞🤞🤞👍👍👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 55 minutes, Bh14 a dit :

Salut 

La mienne n est pas pas prête d y aller...🤞🤞🤞👍👍👍

oh oui elle n'était pas si belle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le 20/02/2020 à 21:19, Juan a dit :

Va falloir me changer sa 😋

Salut Juan

Tu n aurais pas un allumeur ducellier?

Le mien a un peu de jeu et je crois que c est mon problème de ratés d allumage. 

Et j aimerai essayer avant d en acheter un neuf.

Merci d avance 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non désolé @Bh14 j'ai pas 😞

Mais à la rigueur fait une annonce dans la section recherche 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci qd mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

On en trouve en neuf un peu partout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oui je c mais j aurais voulu être sûr que c était LE problème avant d investir 150 euros 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.