Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Alextracer11

Emplacement Klaxon

9 posts in this topic

Recommended Posts

Salut à tous !
Si vous êtes comme moi que vous avez un klaxon à trompe qui traine 😅 mais que vous ne voulez pas le voir dans le compartiment moteur sachez qu’il rentre sous le phare droit 😁

Il est couplé à celui d’origine avec un petit relais c’est parfait .

186542CB-CF79-4252-975F-9BBE9DD82F97.jpeg

5C7461A8-724F-46C9-9A9F-5A808C0D2739.jpeg

ECE69E0B-C186-4311-AD2E-C9ED00A83F23.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

T’as vérifié que ça passait une fois le cligno remonte.

Mais sinon c’est parfait comme emplacement 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oui oui je l’ai contrôlé avant j’avais préalablement fait un montage à blanc 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du coup t'a les deux qui marchent en même temps ? Sur ma Citrouille j'ai foutu un interrupteur pour déclencher le relais du compresseur pour les séparer 

 

Et sur l'express j'ai le même que le tiens mais il est sur la joue d'aile droite, il sonne sonne un truc de boulanger de l'époque :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 1 heure, Wolf a dit :

Du coup t'a les deux qui marchent en même temps ? Sur ma Citrouille j'ai foutu un interrupteur pour déclencher le relais du compresseur pour les séparer 

 

Et sur l'express j'ai le même que le tiens mais il est sur la joue d'aile droite, il sonne sonne un truc de boulanger de l'époque :ph34r:

Oui j’aime bien le sont des trois ensembles 😅

Je devais le monter sur la joue d’aile mais je voulais éviter qu’il se voie dans le compartiment moteur ça fait peu un farnat je trouve 😁

C’est exactement ça oui idem au boulanger qui passe à domicile d’ailleurs ayant bossé en centre-auto à l’époque j’en ai posé un paquet à des boulangers du coin 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 1 heure, Alextracer11 a dit :

Oui j’aime bien le sont des trois ensembles 😅

Je devais le monter sur la joue d’aile mais je voulais éviter qu’il se voie dans le compartiment moteur ça fait peu un farnat je trouve 😁

C’est exactement ça oui idem au boulanger qui passe à domicile d’ailleurs ayant bossé en centre-auto à l’époque j’en ai posé un paquet à des boulangers du coin 😂

Sur ma five le pneumatique est un de Gtt donc pas le même bruit que toi mais bien sonore aussi :nosweat:

 

Ah ça j'suis d'accord avec toi, quand tu vois comment il est monté sur mon express tu prend peur, mais ça marche bien et vu l'utilisation de bouzin :ph34r:

 

Ouais on a exactement le même alors XD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le 21/03/2020 à 19:25, Wolf a dit :

j'ai foutu un interrupteur pour déclencher le relais du compresseur pour les séparer 

Parmi les commutateurs qui s'emboîtent sur la planche de bord à côté du volant, n'y a-t-il pas un modèle à fonction "flash" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 9 heures, repar2000-r9 a dit :

Parmi les commutateurs qui s'emboîtent sur la planche de bord à côté du volant, n'y a-t-il pas un modèle à fonction "flash" ?

Ça dépend du modèle de planche de bord.

Sur les planches de bord normales (donc pas Five/Express) il y a celui de l’essuie glacé ou du lave glace arrière 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon et bien voilà j’ai pas pu attendre à ce week-end plus qu’à refaire le carbu et gaz 👌

95E2636F-D4B5-4994-BD51-E6E389B6FD5E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.