Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Seb35

Super 5 baccara '88 de seb35

30 posts in this topic

Recommended Posts

ohh, elle a fait pipi...

 

Soit t'as le JDC à refaire soit ton bouchon de vase d'expansion n'est pas assez bien serré et/ou défectueux.

Il vaut peut-être mieux prendre un bouchon neuf, car il m'est arrivé de faire peter une durit car le bouchon ne fonctionnait pas (il y a une soupape de sécurité par rapport à la pression de LDR).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue ! Si c était le joint de culasse cela fumerait un peu non ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas forcément, selon l'endroit où le joint a claqué ça peut juste faire passer les compressions dans le circuit sans que de l'eau rentre dans les cylindres.

 

Tu as réussi à voir si quand ça dégueulait le niveau dans le bocal était monté jusqu'en haut ou s'il était à son niveau normal?  ça pourrait être juste la soupape du bouchon HS, ce qui serait moindre mal, et c'est le plus simple à contrôler, pas besoin du garagiste.

 

Tu vides ton bocal, tu lui colles une bonne durite bien serrée, bouchon bien serré aussi, et tu balances la pression avec un compresseur, et tu regardes à quelle pression ça s'ouvre.

J'ai pas les valeurs là, mais ça doit être indiqué dans la RT ou le MR. Et sinon sur le forum l'info doit être un peu partout, il faut faire attention à la couleur du bouchon, c'est ce qui détermine la valeur de pression calibrée.

 

Si ton bouchon est ok, tu vérifies le calostat (facile aussi, pas besoin du garagiste), et si lui aussi est OK, alors tu pourras penser au JdC...

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'ai ma réponse... JDC HS

 Ça mayonnaise ^^ pas de toute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mince pas de chance mais c'est pas grave ca ce fait et c'est peut fréquent sur ces moteurs la.

 

Profite en pour lui demander de refaire le haut moteur ca lui fera beaucoup de bien a ce kilometrage ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.