Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

MI-K

monter des sièges de Super5 dans un Express

13 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour,

 

c'est plug and play à faire? j'en ai trouvé de beaux, mais le vendeur ne trouve pas la meme dimension entre glissières que moi....

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sujet déplacé dans la section Atelier - Equipement

 

Oui c'est plug and play si ce sont des sièges de ph2, peu importe que ce soit du 3 ou 5 portes sur un Express.

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 9 minutes, totojest a dit :

Sujet déplacé dans la section Atelier - Equipement

 

Oui c'est plug and play si ce sont des sièges de ph2, peu importe que ce soit du 3 ou 5 portes sur un Express.

Non pas les monotrace 

Share this post


Link to post
Share on other sites

j'ai 36 entre les glissières, et le vendeur 38, donc on n'est pas sur du monotrace...mais diff ph1 ph2???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vous mesurez au même endroit ? Parce que sur mon express j'ai des sièges de gtd saga y a aucun soucis 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

il est pas sur place et a fait mesurer par tierce personne, j'ose espérer qu'elle se trompe et que lui trouvera la meme cote que moi ce we?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 9 heures, fv2a a dit :

Non pas les monotrace 

C’est pour ça que je parle de sièges ph2, au moins pas de soucis à savoir si on a du monotrace ou pas...

 

Les ph2, c’est après 1987.

 

Les monotraces, ce sont des glissières rapprochées (mais franchement, la différence d’écartement se compte en dizaine de cm...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 1 minute, totojest a dit :

C’est pour ça que je parle de sièges ph2, au moins pas de soucis à savoir si on a du monotrace ou pas...

 

Les ph2, c’est après 1987.

 

Les monotraces, ce sont des glissières rapprochées (mais franchement, la différence d’écartement se compte en dizaine de cm...)

J’ai lu que la moitié 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je les ai, ça se montera, j'ai juste à récupérer 2 fixations ar sur mes sièges, sans les casser....

😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

donc c'est en place, mais! quand je veux les verrouiller, je suis obligé de relever la manette, de poser le siege, puis je verrouille en baissant la manette.... si je veux les verrouiller manette baissée (normal, quoi), ça veut pas....

😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est le mécanisme qui est fatigué... Les sièges de 3 portes ont la fâcheuse tendance à se desserrer de partout et prendre du jeu n'importe comment. Il faut resserrer tout ça, et ne pas hésiter à les nettoyer de leur vieille graisse pour en mettre de la toute neuve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est le petit espèce de crochet qui bute, il suffit de le juillet ou graisser et hop la verouillage se fera tout seul.

Profites en comme l'a dit toto, de nettoyer et graisser tous les petites axes en mouvement , tu va retrouver un mécanisme de siège neuf : très souple, et aucun bruit parasite. Je l'ai fait sur mon express.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ferai ça, merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.