Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

CaLiNoS

Prototype Supercinq 3 portes usine de Flins

7 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour à tous,

 

Hier soir, je discutais avec un ami, de ma Supercinq et de photos persos qu’il pourrait me trouver de sa présence à une présentation de la Supercinq à Flins en 1984.

 

De fil en aiguille, il vient à me dire tout naturellement...qu’il possède un proto de Supercinq ! Proto pas dans le sens « pré-série », mais transformation réalisée dans l’usine de Flins à l’époque, « pour le fun ». D’après sa description, elle a une porte d’un côté et deux de l’autre, et serait bicolore rouge/bleu.

 

Je lui ai demandé s’il pouvait me faire des photos un jour...je vous tiendrais au courant mais d’ici là, quelqu’un en aurait-il déjà entendu parler ?

Edited by CaLiNoS
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Il possède carrément la voiture?

Si oui c'est très interessant. Je me rappelle d'un proto avec une porte coulissante d'un côté.

Edited by shiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un prototype Heuliez? C'était eux qui avaient transformé la S5 en "break"... Surement ce dont tu parles @shiko

denny.heuli8s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non à priori pas le Heuliez, vraiment un truc un peu "délirant" j'imagine, fabriqué par les ouvriers dans l'usine de Flins, bicolore. Le proto Heuliez est gris cendre, de mémoire, et il a été vendu aux enchères il y a quelques années. Celui dont je parle, l'ami en question l'a récupéré y a une vingtaine d'années. Je vous tiendrais au jus quand j'aurais plus d'infos 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 8 heures, totojest a dit :

Un prototype Heuliez? C'était eux qui avaient transformé la S5 en "break"... Surement ce dont tu parles @shiko

denny.heuli8s.jpg

exactement !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le 15/09/2020 à 23:51, CaLiNoS a dit :

Bonjour à tous,

 

De fil en aiguille, il vient à me dire tout naturellement...qu’il possède un proto de Supercinq ! Proto pas dans le sens « pré-série », mais transformation réalisée dans l’usine de Flins à l’époque, « pour le fun ». D’après sa description, elle a une porte d’un côté et deux de l’autre, et serait bicolore rouge/bleu.

 

Je lui ai demandé s’il pouvait me faire des photos un jour...je vous tiendrais au courant mais d’ici là, quelqu’un en aurait-il déjà entendu parler ?

Vache on veut le reportage photo ;)

 

:g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dans toutes les usines automobiles du monde il y a ce genre d'autos montés n'importe comment.

Soit pour faire des tests, soit pour un besoin spécifique dans l'usine (de l'outillage en somme...)

En général les premières finissent en brouette pour circuler dans l'usine.

 

C'est assez drôle d'en avoir une qui est sortie de l'usine car les caisses sont poinçonnées afin de ne pas être immatriculées.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.