Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

ExpressC1EG7

Express 1.1L '87 de expressC1EG7

13 posts in this topic

Recommended Posts

Bonjour, 

J ai du vendre mes 4L parceque je faisais "chier" mes parents avec.. et oui ça prend de la place 3 voitures :))  ... 

ça m a fait un peu mal au coeur, et du coup maintenant que j ai un chez moi, je voulais retrouver le plaisir d avoir un petit moteur très proche de ce que j avais pu trouver sur la 4L cléon. 

Je me suis donc fait un petit kiffe, et voulant briller en société, je me suis offert le luxe d acquérir un express 1.1L de 1987 beige vitré. 

Alors plutôt que de vous embêter à poster des sujets qui existent déjà, je vais lister ici les questions que je me pose:

● Y a t il une liste ou sont listées les correspondances carbus/moteurs ?

● Sur le 1.1L 1987, y a t il un système d allumage électronique? Ou peut on en rajouter un? Genre le MGL sur la 4L?

● Y a t il un artisan passionné qui renforcerait les parties structurelles du châssis ? 

En gros je suis plus dans la catégorie "passionné" que dans celle  "en galère avec sa voiture en rade".. 

Donc enchanté et je vais fouiller sur ce qui existe déjà sur le forum!

 

 

20201005_094126.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je viens de voir un sujet sur les boîtiers pour améliorer l allumage.. Cool 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue à toi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bienvenue :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bienvenue

Share this post


Link to post
Share on other sites

bienvenue et peut-être ceci va t'aider ?

 

 

 

Screenshot from 2020-10-15 00-38-10.png

Screenshot from 2020-10-15 00-38-33.png

Screenshot from 2020-10-15 00-53-47.png

Edited by Glenn
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahah!! Que demande le peuple !! T assures Glenn !! Merci beaucoup! Je vais archiver ça direct. 

Edited by ExpressC1EG7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon ba retour aux cours de techno-->> soudure du velleman. On croisons les doigts qu' ça marche!! :))

20201017_093624.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:top: il y a juste tes soudures en haut à droite qui ont l'air de ne pas avoir assez d'étain...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 3 heures, Zorro_X a dit :

:top: il y a juste tes soudures en haut à droite qui ont l'air de ne pas avoir assez d'étain...

Globalement, toutes soudures ont l'aspect caractéristique d'un travail fait par un opérateur sans expérience. certaines soudures manquent d'étain, et la plupart n'ont pas été assez chauffées...   Ca peut très bien fonctionner comme ça, mais tomber en panne dans 5 ans un soir d'hiver où il pleut des cordes et où le smartphone n'a plus de batterie... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahah bon merci pour la franchise, j avais malheureusement une panne de fer de 2.5mm de large.. Je vais en chercher une pointue pour faire quelque chose de mieux et ... plus fiable surtout :)

je posterai l étape 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

L'étain doit couvrir toute la surface cuivrée sur le CI, tes soudures (surtout celles d'en haut à droite) montent que la surface du CI n'a pas été assez chauffée pour que l'étain s'étale et que t'as pas mis assez d'étain... ;)

Si besoin, quelques rappels utiles : https://www.diegoyourself.com/index.php?article=electronique_souder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.