Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 GTL '87 de GDR83


GDR83
 Share

68 posts in this topic

Recommended Posts

Hello

Aucune base de connaissance, dixit mon garagiste . Oui ça avance je pense lavoir terminé avant le weekend , enfin j'espère 🙏

Link to comment
Share on other sites

il y a 23 minutes, GDR83 a dit :

Aucune base de connaissance

!? et nous ? et le forum ??? on est quoi ??? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hello 

Ben j'ai pas vraiment eu le choix , le kit de remplacement de JDC incluait les vis et le garagiste ne m'a pas vraiment consulté la dessus . 

Hello

Ou puis-je trouver un durite du filtra à air pour remplacer ? Voir photos IMG_20210803_195138.thumb.jpg.f04f8d6e550e3cd905bf395f8f59134e.jpg

Link to comment
Share on other sites

La durite est dispo chez mechatecnic .

Tu tapes 'tube boa" 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tres belle histoire

C est une gtl 1.1 ou 1.4 ?

Le parechoc avant était déjà un ph2 quand tu  l as revendu en 1988 ?

 

Je pensais a ton message , je pensais vraiment que c'est une phase 1 pour la calandre mais pour les parechocs je sais pas vraiment , elle est de oct 87 . pour toutes les photos que j'ai pu observe tout a lair phase 1 ? @totof59

 

 

Amic

Link to comment
Share on other sites

il y a 27 minutes, GDR83 a dit :

Tres belle histoire

C est une gtl 1.1 ou 1.4 ?

Le parechoc avant était déjà un ph2 quand tu  l as revendu en 1988 ?

 

Je pensais a ton message , je pensais vraiment que c'est une phase 1 pour la calandre mais pour les parechocs je sais pas vraiment , elle est de oct 87 . pour toutes les photos que j'ai pu observe tout a lair phase 1 ? @totof59

 

 

Amic

Si c'est une voiture française alors c'est une phase 1 (pas de gtl en phase 2 hormis a l'export a la place de la gtr)

Link to comment
Share on other sites

Il y a 2 heures, GDR83 a dit :

Oui plaque FR,mais du coup le pare-choc vous semble ph2?

 

Si je me réfère aux premières photos c'est sur et certain que c'est une phase 1. Elle a juste un pare choc avant de phase 2 

Link to comment
Share on other sites

Je n'arrive pas à trouver une photo correspondant a ma voiture en phase 2 pour moi le pare-choc est identique à toutes les photos que je trouve pour une phase 1 , même sur le site supercinc. Fr. Vu que c'est clair pour toi quand on sait ce que l'on cherche c plus facile non ? 

Link to comment
Share on other sites

Moi je  change systématiquement les vis de culasse.

J'ai une vis de culasse qui a pété au démontage sur une opel te si j'avais pas eu un voisin de garage équipé d'un tig j'aurais été bien embêté.

Pour 15 euros t'es sur de pas péter une vis au remontage et devoir tout recommencer. Certains cléons ont été serrés à 10kg par des mécanos par le passé et on peut pas le deviner.

 

 

Edited by gerard_brackam
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hello

Merci je comprends mieux maintenant donc j'ai un pc arriere phase 1 et un PC avant phase 2 , je vais essayer de trouver un PC avant phase 1 

merci

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.