Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Référence centre de roue


Zorro_X
 Share

Go to solution Solved by armand,

Recommended Posts

Bonjour à tous,

 

J'ai une ref Renault pour centre de roue 7700718585, initialement pour R18-Turbo, mais je me demande si ce ne serait pas le même centre de roue que nos jantes comète ? Quelqu'un aurait la ref des centres de roue comète pour vérifier ça ?

 

Merci d'avance,

Z

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Bonsoir, les "Comètes" c'est bien celles qui étaient montées d'origine sur les Baccara et en option sur les GTX ?

D'après le PR 1120, j'ai la réf : 77 00 730 561 .

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Merci, ca confirme que ce n'est pas la même référence, donc ca ne va certainement pas être la même taille ou emprise.

Link to comment
Share on other sites

il y a 1 minute, armand a dit :

Bien pratique d'avoir le PR pour avoir toutes les références d'origine .

c'est sur, je vais chez Renault ou alors je regarde comme je peux en ligne, mais je ne trouve pas toujours... Encore merci pour ta réponse ! :jap: 

Link to comment
Share on other sites

Merci ! :jap: Je l'ajoute dans mes favoris ! :)


J'en ai un du même genre que fv2a avait publié il y a quelque temps :

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Le 12/11/2021 à 20:19, Zorro_X a dit :

Bonjour à tous,

 

J'ai une ref Renault pour centre de roue 7700718585, initialement pour R18-Turbo, mais je me demande si ce ne serait pas le même centre de roue que nos jantes comète ? Quelqu'un aurait la ref des centres de roue comète pour vérifier ça ?

 

Merci d'avance,

Z

Pas R18 Turbo essence de série alors, car elles n'ont pas de centre de jante démontable. Les jantes BBS qui était disponibles en option avait un centre Renault démontable par contre. Celles des TurboD avait un centre semblable a celui des comètes.

Link to comment
Share on other sites

il y a 57 minutes, Marc81 a dit :

Pas R18 Turbo essence de série alors, car elles n'ont pas de centre de jante démontable. Les jantes BBS qui était disponibles en option avait un centre Renault démontable par contre. Celles des TurboD avait un centre semblable a celui des comètes.

Je ne sais pas, c'était pour quelqu'un qui voulait la refaire en 3D, il a malheureusement été assez rapidement épouvanté par le prix... :hein:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.