Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Super 5 GT Turbo '85 de nikos


Nikos
 Share

Recommended Posts

Bonjour chers membres 

 

Voilà j’ai acheté ma super 5 gt turbo phase 1 couleur blanc nacré.

La base est pas mal mais je souhaite la remettre en origine quelque détails lol un peu humour yen a toujours beaucoup.

je viendrais au questions y’a déjà pas mal de sujet traité.

je vais déjà filtrer.

 

EFAB7CE9-52C1-4D3F-9CD5-F1CD0DE2D879.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Bienvenue à toi 

Link to comment
Share on other sites

Bienvenue :)

Link to comment
Share on other sites

  • totojest changed the title to Super 5 GT Turbo '85 de nikos

Bienvenue ici. Qu’est ce qui n’est pas d’origine sur cette voiture?

Link to comment
Share on other sites

Bienvenue ! :) 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut achetez vers chez toi oui mais je suis sinon de Haute-Loire 

Link to comment
Share on other sites

Il y a 3 heures, Nikos a dit :

Salut achetez vers chez toi oui mais je suis sinon de Haute-Loire 

Ah, un compatriote ! Bienvenue :)

 

Sur la photo, ce ne serait pas l’aire de Lorlanges sur l’A75 ? Je suis de Brioude.

Link to comment
Share on other sites

Hey cette air autoroute ressemble bcp mais Cetais au dessus Clermont.

 

oui altiligerien, pour ce qui n’est pas origine j’ai simplement l’intérieur en phase 2 

 

je prévois une remise en état complète, donc la recherche de pièces plastique en parfaite état j’ai déjà bien trouver, mes plastique sont pas mal mais je suis maniaque.

 

Après j’ai vu une belle restauration de R5 campus.

 

je vais rajouter en plus le pack électrique j’ai trouvé la console centrale type verrue etc etc.

 

je n’arrive pas envoyer des messages d’ailleurs à privée ? Règles du forum ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bienvenue a toi

 

tu aurait pas une phase 1 de 1988 ou 1987

avec l'aei déplacer dans le compartiment Cric,pars exemple ?

cars c'est peux une fin de phase1 vers phase 2 voila pour pas l’intérieur phase1

Link to comment
Share on other sites

C’est bien une de 1985 j’ai tout matché au niveau numéro de série.

 

Et non pour aei pas dans le compartiment cric.

 

Mon intérieur est caméléon même le tissu est différent sièges passager et conducteur à l’époque il a mis de ce qu’il a trouvé.

 

D’ailleurs j’ai une question mais après ce n’est peut etre pas ici qu’il faut poster.

 

voici la photo de mon moteur il me manque j’appelle ça machon/durite/tuyau à chaud j’ai vu des phase 1 avec un manchon rouge.

 

ou trouver ça ? 

 

 

DF268A5C-A5F1-4E52-B420-F81E87073D18.jpeg

Link to comment
Share on other sites

alors la ce fameux manchon air chaud pour filtre a air

il faut mettre de l'adaptable style comme cela a couper

voici un exemple sur ce liens tout dépend du diamètre

https://team-5gt-furious.com/produit/1-metre-gaine-dair-en-60-mm-4/

 

a mon avis les siège avait craquer surtout coter gauche du siège la maladie des gt

et il les a changer de tissus

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.