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    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

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Choisir un compresseur de ressort


Promeneur
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Quel type compresseur de ressorts d’amortisseur utilisez-vous?

On voit des choses qui vont de 30 à plusieurs centaines d’euros.

 

L’aspect sécurité à une certaine importance vous vous doutez bien.

 

Le plus simple est parfaitement sûr si utilisé correctement ou alors vous avez investi dans plus lourd (hydraulique, etc…)

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il y a 59 minutes, Promeneur a dit :

Quel type compresseur de ressorts d’amortisseur utilisez-vous?

On voit des choses qui vont de 30 à plusieurs centaines d’euros.

 

L’aspect sécurité à une certaine importance vous vous doutez bien.

 

Le plus simple est parfaitement sûr si utilisé correctement ou alors vous avez investi dans plus lourd (hydraulique, etc…)

tout dépends si tu va l'utilisé souvent ou juste une fois, si c'est juste 1 fois il y en a des pas mauvais à bas prix

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En ce qui me concerne, j'ai investi dans "l'entre deux". Ce genre de modèle:

https://www.manomano.fr/p/mc-pherson-jeu-de-tendeurs-universels-de-ressorts-pour-amortisseurs-et-jambes-de-force-mc-pherson-reglage-de-loutil-de-tension-14329035

 

J'avais des simples tiges filetées qui faisaient bien l'affaire, mais au bout d'un moment, il me fallait plus sérieux, notamment quand il a fallu s'occuper des ressorts de l'Espace. Plus trop confiance en les simples tiges filetées, et un gain de temps appréciable à l'utilisation :)

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Ca peut dépendre du poids de ton véhicule qui fera que le ressort aura une action/réaction différente car il est fait pour un type de véhicule précis. 

Pour une Super 5, les fameuses tiges filetées simples (à 30e ou un peu plus ça passe), personnellement je l'ai fait sans aucun problème. Pour un véhicule plus lourd, il faut monter en gamme.

Quand je vois ce genre de tutoriel, c'est inquiétant. Ici les tiges filetées pour une 407.  

 

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Une Super 5 pèse 750 kg, une 407 pèse 1.5 tonne. 

 

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