Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

[VDS - Non Suivie] Super 5 TL 1989 1200 €


benjamin91
 Share

Recommended Posts

[VDS] Super 5 TL 1989

 

Bonjour à tous, 

 

Je dois malheureusement me séparer de ma super 5 TL de 1989 qui m'accompagne depuis juillet 2020. C'est une voiture qui a 186000 km (évolutif). Elle est de couleur verte avec le tableau de bord qui est le plus joli à mon sens (et le plus fragile aussi). Je roule au quotidien avec sans aucun soucis. La voiture est en bon état, mais comporte des stigmates du temps. En carrosserie, elle possède quelques enfoncements et rayures sur la carrosserie. J'ai traité les points de rouille au niveau des bas de caisses quand j'ai acheté la voiture. Elle possède 4 pneus 4 saisons en bon état. Les jantes sont piqués mais ne sont pas voilées (la roue de secours est présente). Coté intérieur, le siège conducteur possède un trou sur l'assise conducteur (petite cachotterie de l'ancien propriétaire). La voiture a un autoradio Bluetooth. Les 4 lèves vitres sont fonctionnels (changés lors de l'achat de la voiture). De plus j'ai changé le tableau de bord pour pouvoir changer la casquette de bord (le tableau de bord a un petit manque) et la casquette de bord est neuve et en parfait état (ancien stock Renault d'époque). 

 

Côté mécanique, les freins avant sont neufs (les anciens disques étaient voilés) et je viens de changer le cylindre de roue AR droite qui suintait légèrement. Niveau moteur, il tourne comme une horloge, l'alternateur a 5000 km et j'ai supprimé le boitier cartier qui m'a laissé sur le bord de la route pour y installer un kit d'allumage transistorisé. Il fonctionne parfaitement et ne m'a jamais lâché.  La voiture a subi une géométrie après réfection complète de la crémaillère de direction. 

 

Elle aura été ma première voiture mais il est temps de m'en séparer (le prix du litre de SP98 n'y est pas pour rien). 

 

Le CT sera repassé pour la vente et une vidange sera faite également. 

 

La voiture est au prix de 1200 € sur le forum (l'annonce sur Leboncoin est à 1400 €). La voiture est sur le sud de l'Ile de France (Mennecy). 

 

Bonne soirée, 

 

Benjamin 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14e3a3d9-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

14e6d879-e873-11ee-a790-8d16d5838308.jpeg

14e8acea-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

14e9974b-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

14e61528-e873-11ee-a790-8d16d5838308.jpeg

109b72fc-e873-11ee-9f42-2965dc540b46.jpeg

109fdfec-e873-11ee-88d8-d54a89ac8aba.jpeg

1105a645-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

1555ee01-e873-11ee-88d8-d54a89ac8aba.jpeg

10924b36-e873-11ee-9067-37a87e0315d3.jpeg

10972d04-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

109690c3-e873-11ee-a5cb-b7dbfba6a17c.jpeg

c9007716b12e3022fe533c86d9880dad9d5dbc63.jpg

Edited by benjamin91
photo
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.