Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Citroën AX '95 de LudoTITANIUM


LudoTITANIUM
 Share

Recommended Posts

.

 

 

 

 

 

 

C'est de la qualité
Celui ci il ne se déchire pas comme certains papiers à l'eau.

Edited by LudoTITANIUM
Link to comment
Share on other sites

Nettoyage c'est pour la prochaine vidange.
Rien ne presse... c'est juste 30 ans de fonctionnement.

 

IMG_1467.thumb.JPG.8782f2b93a1c9752f427b149cf1a4252.JPG

 

Une fois remonter.
C'est propre et surtout j'ai plus a m'en faire pour la rouille.

 

IMG_1501.thumb.JPG.ea873e2d5711fa8d319fd7a31fa1cecf.JPG

IMG_1502.thumb.JPG.8d67f4d63a637077ab0ed869618b4260.JPG

IMG_1503.thumb.JPG.b86fe204bdf380aa24a8a74c44f8603a.JPG

IMG_1508.thumb.JPG.e3e46ff7ec8d7c82dc025ed6a664b079.JPG

 

 

 

AVANT et APRÈS  👍

 

IMG_20240509_173643.thumb.jpg.bdf5e4a7ca0c55db6416702903e35b93.jpg

IMG_1505.thumb.JPG.b603d04dc734dfe9d0c05470597bc871.JPG

Edited by LudoTITANIUM
  • Well done! 3
Link to comment
Share on other sites

Ma vidéo sur le montage cache culbuteur
Plus 1 ou 2 ExplicSIDE  😉

 

 

 

Edited by LudoTITANIUM
Link to comment
Share on other sites

Vraiment une belle pièce cette AX

 

J’ai souvent entendu/lu que le freinage était assez puissant par rapport à l’auto, c’est vrai?

Link to comment
Share on other sites

Il y a 7 heures, Promeneur a dit :

que le freinage était assez puissant

 

Oui le Freinage va très Bien et elle ne part pas de travers.
J'ai fait 2 freinages d'urgence ... Ça c'est passer très bien.
Donc oui , avec seulement 640 Kg : Elle freine fort , très fort.
 

Link to comment
Share on other sites

Le 16/09/2024 à 23:13, LudoTITANIUM a dit :

Donc oui , avec seulement 640 Kg : Elle freine fort , très fort.

Hop hop hop!

C'est la 10E phase 1 qui faisait 640 kg...

Sur une Ax, on ne "vole" pas les kg comme ça :bleh:

Une phase 2, c'est 60 Kg de plus, eh oui, ça se paye le luxe :lol: 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Le 16/09/2024 à 15:41, Promeneur a dit :

Vraiment une belle pièce cette AX

 

J’ai souvent entendu/lu que le freinage était assez puissant par rapport à l’auto, c’est vrai?

Ma femme avait une AX quand on était étudiant, une 1,4L avec 70Cv import espagne avec clim

Elle ne savait pas très bien conduire à l'époque, je lui disais souvent que ses qualités de freinage lui avaient sauvé la vie plusieurs fois..."light is right"

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.