Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

super 5 saga: kit de distribution pour moteur C3J


mico84
 Share

Recommended Posts

bonjour à tous,

j'ai consulté un max de site de pièces détachées (actuels ou d'anciennes) pour trouver un kit de distrib, ou au moins chaine et surtout tendeur mécanique.RIEN DE DISPO

je pense avoir trouvé la chaine 58 maillons, mais rien pour le tendeur......😥

auriez vous une piste ou une adresse pour ça ???

Je pense essayer direct chez Renault.. bien que si dispo je crains pour le tarif.. mais bon

merci de votre aide

PXL_20241031_102449236.thumb.jpg.f998f18bcf8c813b611faa4a0afac7c1.jpgbon dimanche

 

Link to comment
Share on other sites

ho merci je vais regarder..si ça correspond ..la chaine 58 maillons ça semble ok..je vais démonter le tendeur voir si l'arrière avec l'épingle est le même..

coté qualité on irai sur quoi car le patin du tendeur c'est super important, Cipere ou pièces discount ??? c'est peut être pas chinois ??

en tout cas, merci encore 

bonne journée 

Edited by mico84
complément
Link to comment
Share on other sites

Qu'est-ce qui t'amène à changer la distribution ?

J'ai toujours lu qu'une distri à chaîne ne posait pas de problèmes ( comme une à courroie ) mais as-tu des signes d'usure ?

Link to comment
Share on other sites

Ça doit avoir son importance : 😉
Bien conserver l'ancien pignon sur lequel il y a une marque

https://www.retro4l.com/moteur/329-couronne-de-distribution-moteur-cleon.html

 

Edited by LudoTITANIUM
Link to comment
Share on other sites

il y a une heure, repar2000-r9 a dit :

Qu'est-ce qui t'amène à changer la distribution ?

J'ai toujours lu qu'une distri à chaîne ne posait pas de problèmes ( comme une à courroie ) mais as-tu des signes d'usure ?

+1 la distri sur un cleon c'est la durée de vie du moteur.

Link to comment
Share on other sites

salut 

c'est surtout le patin du tendeur, qui est tres marqué...

merci aussi Ludo pour le conseil sur les pignons marqués.

Cipere propose un tendeur de 4L très ressemblant mais pas sur que ce soit adaptable.

votre avis

merci à tous 

 

 

PXL_20241103_143344066.MP.jpg

PXL_20241103_154826378.jpg

Link to comment
Share on other sites

cette forme de tendeur est la même.
Il n'y a pas eu 2 sortes différente pour cette forme de tendeur.

Il a tout référencer, et il y en a qu'un seule qui va pour tout les moteurs de ce type de tendeur.
https://cleon-fonte.forumactif.com/t6408-pieces-de-distribution-moteurs-c

 

Cipere c'est une référence comme Melun retro passion 😉

Edited by LudoTITANIUM
Link to comment
Share on other sites

merci ludo,

je ferai avec ça côté tendeur...

bonne journée 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.