Jump to content
  • This is not a forum but a community!

20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

Welcome !

(This message disappears if you register into the forum)

[Translated from french using GoogleTranslation tool]

Trous à l'accélération et pompe à essence bruyante five '94 1.4l

Dodowdr3
 Share

Recommended Posts

Salut tout le monde,

J'ai eu quelques problèmes de trous à l'accélération avec ma five de '94 (moteur C3j si je ne dis pas de bêtises). Les trous arrivent quand on appuie à plus de 40% de la pédale environ et ça donne de gros à-coups.  C'est assez mystérieux car j'ai l'impression que lorsque je fais le plein, le problème disparaît mais reviens une fois le niveau d'essence descendu vers la moitié du réservoir. Les trous se produisent une fois le moteur chaud.

Je dirai que ça peut avoir un rapport avec ma pompe à essence qui, malgré avoir été changée car bruyante, refait le même bruit qu'auparavant depuis un moment.

N'étant pas vraiment un connaisseur en mécanique, je suis un peu perplexe.

Regarde du côté de l'entrée d'air du réservoir à essence. Ta pompe fait peut-être du bruit parce que ton réservoir est en dépression. Lorsqu'elle fait du bruit, essaie d'ouvrir le réservoir à essence, si t'entends un "psccccht" comme s'il était sous-pression ne cherche pas plus loin, tu dois avoir le tuyau d'entré d'air du réservoir bouché.

Si ce n'est pas ça, regarde ou change le filtre à essence, puis enfin peut-être la pompe... Ce n'est pas exclu de tomber sur une pompe défectueuse, même neuve...

Le 12/03/2025 à 07:03, Zorro_X a dit :

Regarde du côté de l'entrée d'air du réservoir à essence. Ta pompe fait peut-être du bruit parce que ton réservoir est en dépression. Lorsqu'elle fait du bruit, essaie d'ouvrir le réservoir à essence, si t'entends un "psccccht" comme s'il était sous-pression ne cherche pas plus loin, tu dois avoir le tuyau d'entré d'air du réservoir bouché.

Si ce n'est pas ça, regarde ou change le filtre à essence, puis enfin peut-être la pompe... Ce n'est pas exclu de tomber sur une pompe défectueuse, même neuve...

Je reviens du garage et en fait la jauge à essence a été démontée avant mais très mal remontée.

Le tamis tout en bas de la jauge n'est plus là, il a été remplacé par une sorte de chiffon...

Et donc ça ne filtre plus grand chose, et sachant que ma voiture a passé quelques années sans rouler il devait rester un fond d'essence car il  y a pas mal de résidus dans le réservoir. Cela expliquerai donc les à-coups.

Donc je dois trouver une jauge sauf que cette pièce est introuvable maintenant

il y a 59 minutes, Dodowdr3 a dit :

Donc je dois trouver une jauge sauf que cette pièce est introuvable maintenant

ce sont toutes les mêmes sauf celles qui avaient un ordinateur de bord ;)

il y a une heure, Ermi a dit :

ce sont toutes les mêmes sauf celles qui avaient un ordinateur de bord ;)

Je suis pas totalement d'accord avec toi Ermi, mes five(saga comprise) et le gt on la même jauge mais ma gtr a un modèle diffèrent avec 1 des piquages pour les durites plus gros ou plus petit (me souviens plus de mémoire) 

Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.