Jump to content
  • This is not a forum but a community!

20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

Welcome !

(This message disappears if you register into the forum)

[Translated from french using GoogleTranslation tool]

Recommended Posts

Posted

Salut à toutes et tous.

Je me présente avec ma Super 5 GTL 3 portes 1.4L entièrement d’origine.

J’ai pris ce modèle car pas d’enfants ou d’amis donc 3 portes me suffisent. J’ai toujours eu des 3 portes dans ma vie !

Je voulais 1.4L pour faire de longs trajets.

Je l’ai payé super cher mais après 9 ou 10 Super 5 visitées, celle-là remplissait tous les critères.

(propre, entretenue, 100 000 bornes et pas de bidouilles, d’origine).

Je lui ai trouvé des jantes, ainsi que des pare chocs plus moderne avec anti-brouillards pour l’instant.

Heureux de rejoindre le forum.

IMG_4597.jpeg

IMG_6748.jpeg

IMG_6752.jpeg

IMG_6772.jpeg

IMG_6793.jpeg

IMG_6874.jpeg

75E157A0-82CF-4FEA-BC64-69004D544694.png

Posted

Bienvenue ! 

Belle bête ! Une 1.4 GTL 399458.gif.813431582c730f9ddd6857081acab1f1.gif.a8834c5b850845d0e5a8df16802b2813.gif

Il y a eu pourtant des modifications dans l'habitacle. 

Posted

Merci :)

Ah bon ?  A part le poste pas d’origine je ne savais pas qu’il y avait eu des modifs dans l’habitable.

Vous avez décelé quoi s’il vous plaît ?

Posted

La console double DIN me surprend car tu n'as ni la centralisation ni les lève vitres électriques. 

Je crois voir sur la photo 2 des sièges aux housses velours batonnets bleus. 

Tu le sais le PC AB que tu as est pour les phases 2. Celui des phases 1 est beaucoup plus rare. 

Posted (edited)

Ah ok je comprends !

J’ai effectivement la double console centrale. Le vendeur m’a affirmé que c’était d’origine, en option.

Peut-être ne savait t’il pas lui même !

J’ai les sièges d’origine type « Osier ». Mais on peut voir sur une photo (avec jantes noires) mes sièges et banquettes de GTR (acheté pour remplacer les sièges type « osier » ) qui trainent à l’arrière. 

J’ai conservé les pare chocs d’origine de phase 1, mais ils sont fendus 🥲

Pas de lève vitres électrique effectivement, c’est un projet DIY pour cet été, tout comme le câblage des anti brouillards. 

J’ai retrouvé la vidéo du soir ou je l’ai ramené à la maison après 700kms :)

Voici mes sièges. Les mousses partent en poussière malheuresement.

IMG_6959.jpeg

Edited by SuperKiD
Posted
il y a 2 minutes, SuperKiD a dit :

J’ai effectivement la double console centrale. Le vendeur m’a affirmé que c’était d’origine, en option.

D'accord c'est peut être vrai. 

Et concernant la sellerie arrière, y a bien du changement je vois une assise qui emerge à l'arrière. 

Posted

Ah oui il ne faut pas faire attention à cette photo. J’ai mis une banquette de GTR ainsi que les sièges avant dans la voiture.

Et j’ai modifié la photo pour peindre les jantes en noir et la rabaisser un peu pour voir ce que ça donne 🙂

75E157A0-82CF-4FEA-BC64-69004D544694.png

Posted

Bienvenue ! :) 

• Thanks 1
  • totojest changed the title to Super 5 GTL 1.4 '86 de SuperKiD
Posted

Bienvenue ! 

J'aime beaucoup la config et les motifs que tu as faites sur ta voiture.

• Thanks 1
Posted

Merci pour vos messages de bienvenue !

Posted

jolie les jantes peinte 

• Thanks 1
Posted

Merci ! C’est l’objectif final (c’est du Photoshop 😅).

Les miennes n’ont que 5 batons (les grises). 
On m’a demandé 800€ pour peindre les 4 jantes du coup je suis un peu refroidi 🥲

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.