Jump to content
  • This is not a forum but a community!

20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find here all useful information and tips on these topics.

The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

Welcome !

(This message disappears if you register into the forum)

[Translated from french using GoogleTranslation tool]

Recommended Posts

Posted

Salut à tous.

J'ai récupéré des pompes de lave-glace que je voulais tester.

Jusque la pas de soucis. J'ai débranché le connecteur sur la super 5, branché une autre pompe, un coup de commodo et hop on voit tout de suite si ça marche ou pas.

Ensuite je me suis dit que ce serait pas mal d'avoir une petite alim 12V pour pouvoir tester d'autres trucs comme ça dans mon garage en autonomie.

J'ai donc pris un transfo 230V alternatif /12V continu et j'ai ai connecté 2 fils. Test au multimetre j'obtiens bien 12V en sortie.

Par contre, si je veux tester une pompe de lave-glace avec... il ne se passe rien... enfin si, juste un petit "clac" mais la pompe ne tourne pas! Alors qu'elle fonctionne quand on la teste avec la voiture!! J'ai portant de grosses notions en électricité mais là je n'arrive pas à comprendre pourquoi ça marche pas. Quelqu'un pour m'éclairer ?

17792950139109040720357550422376.jpg

Pour info l'intensité de sortie du transfo n'est que d'1A... c'est peut etre ça ?

Posted
Il y a 3 heures, super5john a dit :

Pour info l'intensité de sortie du transfo n'est que d'1A... c'est peut etre ça ?

je pense que t'as bien mis le doigt sur ton problème : il ne doit pas y avoir assez de jus pour ta pompe. Il te faudrait idéalement du 3-5A pour avoir quelque chose de plus utile...

• 4 weeks later...
Posted
Le 20/05/2026 à 18:40, super5john a dit :

Pour info l'intensité de sortie du transfo n'est que d'1A... c'est peut être ça ?

Si même les transfos se mettent à sortir de l'IA :blonde:

C'est quand même mieux d'utiliser une batterie 12V pour tester des appareils sous 12V : tu n'as pas de limitation en courant qui peut fausser le test .

Sans compter que si ton transfo n'est pas capable de fournir la puissance demandée, c'est lui qui va claquer !

Chez moi, en cas de panne de secteur, j'alimente ma box avec une batterie 12v ( j'ai la fibre ) .

Le 20/05/2026 à 18:40, super5john a dit :

Test au multimètre j'obtiens bien 12V en sortie.

Tu peux avoir 12 V à vide, et que ton alim soit HS .

En charge sur un appareil, le 12 V s'écroule .

Cela m'est arrivé plus d'une fois avec l'alim de la Freebox .

Pour la vérifier, il faut la faire débiter sur une résistance pendant la mesure .

Donc si elle est censée sortir 1 A, tu peux mettre une résistance de 12 Ohms, capable de supporter 12 W , sans que la tension s'écroule .

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.