Jump to content
  • This is not a forum but a community!

    20100521_GTX_0003.JPGWe all love this mythical and popular car, because we sailed in one being childrens, because someone in the family had one or just because it always made us want it... because it's endearing, whatever we say.
    Its great success is certainly due to the fact that with a simple mechanics, with little or no electronics, it is easy to maintain by yourself without expensive tools, without forgetting that the parts are not expensive and always easy to find. Even today, for some homes, students and people with "little budget", it is a source of great comfort at a lower price: far from car loans and garage mechanics, which are becoming more and more inaccessible. The small engines models (the most common) are very robust and still consume very little, sometimes less than recent "equivalent" cars, which makes it by definition just as ecological, if not even more by the simple fact that we we always use it instead of buying new ones ... At the level of the official technical control, benefiting from its "seniority", it does not undergo the modern standards much too restrictive, the tranquility is assured.
    Today it is still an interesting car for everyday use, especially and clearly from an economic point of view.
    Collectors are also beginning to take an interest in this 30-year-old "granny": restoration, maintenance or refurbishment, repairs, etc ... make it possible to find "newer than new" models for the pleasure of the eyes and to see this French heritage thus safeguarded.
    We have created this community to bring together all those who are interested and who wish to take part in this adventure to preserve their Renault Super 5, whether by maintenance, repair or restoration: you will find in this community all useful information and tips on these topics.

    The forum is freely accessible in its entirety: there is no need to contribute, buy, neither pay anything to integrate the community and participate.
    To be able to ask questions and share your interest, all you have to do is register and present yourself properly!
    You do not have to have a Super 5: an interest in auto mechanics is enough

    Welcome !

    (This message disappears if you register into the forum)

    [Translated from french using GoogleTranslation tool]

     

Xeror

Super 5 Baccara '88 De Xeror

2,405 posts in this topic

Recommended Posts

Magnifique ! franchement elle est top !

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est marrant comme beaucoup de monde remarque l'absence des BDC :D

euh ! C'est quoi des BDC ? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas de caisse, dans le cas précis, ceux en plastique que l'on trouve sur les GTX et Baccara ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ici c'est bas de caisse oui. Sinon ça peut être bouillon de cube.

Image IPB

(désolé de me défouler de mes révisions sur ton topic Xairaure :ph34r:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas de caisse, dans le cas précis, ceux en plastique que l'on trouve sur les GTX et Baccara ;)

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ici c'est bas de caisse oui. Sinon ça peut être bouillon de cube.

Oldiveresque celle là! :gtadi:

On dit bouillon cube et non bouillon DE cube :phttp://www.bouilloncube.fr/

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'était pour la blague ! :fier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oui, mais il n'y avait que toi pour la faire! :lolclown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superbe résultat, et ceux de passage de portes tu les as posé aussi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elle est so :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pour vos réactions !

MOMOIUY => :onlitpastout::lolclown: ?! Je ne les ai pas encore posés, mais ça va venir demain prochainement ! J'espère le weekend du 25 mail si le temps le permet.

Et pour Rastacouet : j'attends de poser les bas de portes pour remettre les bas de caisse, tout simplement ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta voiture est magnifique :wub:

Pour ton entrée d'eau,as-tu déjà regardé au niveau du joint de pare-brise?

Je viens de faire changer mon pare-brise et malgré le déluge de ces derniers jours,je n'ai plus aucune entrée d'eau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta voiture est magnifique :wub:

Pour ton entrée d'eau,as-tu déjà regardé au niveau du joint de pare-brise?

Je viens de faire changer mon pare-brise et malgré le déluge de ces derniers jours,je n'ai plus aucune entrée d'eau.

Oui j'ai regardé en détail à ce niveau-là également, je n'ai rien vu ;) ! Le test avec le karcher a été très "bourrin" sur le pare-brise et les portes :ph34r: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pose des 5* couches de protection sur la peinture : nourrissage (2) et cires (3) :wub: ...

Image IPB

Image IPB

... la suite demain ou plus tôt si vous êtes gentils :sourcils::lolclown:

* : :gtadi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donc si on crache dessus, ça glisse tout seul sans laisser de trace? :sourcils:(Fais gaffe il y a une merguez derrière)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tout à fait :sourcils: ! Pour la merguez, elle est déjà cuite, cf. l'enjo :lolclown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu as polytrolé l'enjo :laugh:?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L'enjo de la Merguez est noir parce que les freins sont BEAUCOUP TROP utilisés ! :mad::lolclown:

C'est beau, mais y'a encore une tache sur ton capot :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est une rayure :mad: :mad: !

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Baccara = epic :fier::bave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brillance LVL : Hardcore :bave:

PS: sympa la configuration intérieure "Break" :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brillance LVL : Hardcore :bave: PS: sympa la configuration intérieure "Break" :ph34r:

OHM spotted !L'intérieur n'est malheureusement pas dans le même état :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas encore ! ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miam cette Bacc' :wub: tiens je pensais que tu l'avais plus la 2 saucisse :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un break trois portes, expliquer :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Break de chasse tu peux pas test :D

Au fait question con, tu l'a retrouvé ton tube?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our terms Terms of Use of use and privacy policy Privacy Policy.